Hotel dla bogatego Polaka i Niemca

Nasze społeczeństwo się bogaci. Ale i starzeje. Ofertę dla dojrzałego zamożnego klienta premium starają się mieć hotele.

Aktualizacja: 12.12.2019 16:12 Publikacja: 12.12.2019 15:55

Gwiazda Morza Resort Spa & Sport oferuje m.in. rozbudowaną strefę spa i basenów. Jest tu też tzw. sa

Gwiazda Morza Resort Spa & Sport oferuje m.in. rozbudowaną strefę spa i basenów. Jest tu też tzw. saunarium

Foto: materiały prasowe

Nadciąga silver tsunami. Deweloperzy coraz głośniej mówią więc o osiedlach dla seniorów. Rękę na pulsie stara się trzymać także branża hotelowa. Co oferuje dojrzałym zamożnym klientom?

Marzena Kijak, general manager Radisson Hotel & Suites w Gdańsku, podkreśla, że osoby 55+ z racji swojego doświadczenia i wiedzy często zajmują eksponowane stanowiska. Często podróżują w celach biznesowych.

– Tacy goście mają ściśle określone wymagania dotyczące hotelu, w którym się zatrzymują. Szczególnie ważna dla nich jest lokalizacja blisko centrów biurowych, centrów miast z łatwym dojazdem do lotniska – podkreśla.

Bardzo ważna jest też sama hotelowa oferta. – Pokoje o ponadprzeciętnej wielkości, uznana restauracja serwująca dania wysokiej jakości bazujące na świeżych lokalnych składnikach, centrum wellness i fitness, gdzie można się zregenerować po podróży i pracy – wskazuje przedstawicielka gdańskiego Radissona.

Liczy się też rozbudowana oferta room service i dostępność tzw. executive lounge, gdzie można skorzystać ze specjalnie przygotowanego śniadania, popołudniowych przekąsek bądź zaprosić kontrahenta.

Nie tylko służbowo

Są też zamożni dojrzali klienci podróżujący w celach wypoczynkowych i turystycznych. Do Trójmiasta przyjeżdżają m.in. Niemcy, dla których, jak mówi Marzena Kijak, Gdańsk jest ważny chociażby ze względów historycznych. Odwiedzają nas też Skandynawowie.

– Cenią sobie wysoką jakość oferowanych usług w przystępnej cenie i możliwość połączenia wypoczynku z ofertą usługową jak fryzjer, dentysta czy gabinet medycyny estetycznej – zauważa Marzena Kijak.

A Krzysztof Biadała, dyrektor sprzedaży w Gwieździe Morza Resort Spa & Sport we Władysławowie, zwraca uwagę, że w hotelarstwie widać dziś trend na nowoczesne, kolorowe obiekty o luźnym, nieformalnym charakterze. Coraz częściej nie są to już typowe hotele.

– Obiekty skierowane są głównie do młodych, 25–35-letnich osób ceniących swobodę i nowinki techniczne – zauważa. – Rynek hoteli dla dojrzałych zamożnych klientów pozostał lekko w tyle. Oferta ogranicza się do obiektów, które działają od dłuższego czasu, często w zabytkowych budynkach. Brakuje nowych, świeżych obiektów łączących współczesny design i nowinki techniczne z intymnością i sposobem obsługi, jakiej oczekuje dojrzały klient – podkreśla.

A ten, jak mówi dyrektor z Gwiazdy Morza, podróżuje nie tylko służbowo. Wielu wypoczywa też z wnukami.

– Szczególnie widać to na Zachodzie, gdzie hotele pełne są rodzin w konfiguracji dziadkowie plus wnuki. W Polsce takie wyjazdy powoli też stają się coraz bardziej popularne – opowiada Krzysztof Biadała.

Potrzebne są więc hotele z ofertą i dla klientów dojrzałych, i dla najmłodszych. Gwiazda Morza na przykład ma rozbudowaną strefę spa, basenów. Jest też tzw. saunarium. – To przypadnie do gustu seniorom, ale mamy też bogatą ofertę dla najmłodszych – podkreśla dyrektor. Dojrzały klient, oprócz oferty spa, potrzebuje też dobrej kuchni.

Natura i komunikacja

Tomasz Urbanowicz, architekt z sopockiej pracowni Ideograf, pytany o hotele premium dla dojrzałych klientów, mówi, że liczy się już sam adres.

– Możliwość kontaktu z naturą, ciche otoczenie i łatwy dostęp do obiektu są na szczycie oczekiwań takich gości – wskazuje. – Bogactwo natury oferuje większość regionów. Jednak ze względu na komunikację, najwięcej nowych inwestycji mamy w rejonie Trójmiasta, Mazur i Małopolski. Bardzo ważna są także architektura i oferta hotelu. Muszą odpowiadać na aktualne trendy i życzenia klientów.

Tomasz Urbanowicz podkreśla, że spełnienie upodobań wymagających seniorów sprawia, że obiekt jest dość mocno zdefiniowany. – Aby trafić w ich gust, trzeba postawić na tradycyjne rozwiązania, materiały i czysty układ komunikacyjny. Odpowiednio rozbudowana strefa spa z przestronnymi wnętrzami, saunami, hydromasażami i gabinetami odnowy biologicznej to już standard, który wpisuje się w upodobania tych klientów – potwierdza.

Ale, jak mówi architekt Ideografu, nie każdy inwestor może sobie pozwolić na mocne „okrojenie" grupy docelowej. Projektuje się więc hotele o wysokim standardzie, które spełniają wymagania różnych grup wiekowych. Zdaniem Urbanowicza w Polsce przybywa hoteli premium, ale do nasycenia jeszcze daleko. Powstawanie takich obiektów wiąże się m.in. ze wzrostem zamożności społeczeństwa.

Architekci zwracają też uwagę na zagranicznych turystów. Wojciech Witek, założyciel pracowni architektonicznej Iliard, potwierdza, że w Polsce mamy szczególnie dużo gości z Niemiec i Skandynawii. Wypoczywają u nas także Francuzi, Włosi, Amerykanie. Mamy też gości z Dalekiego Wschodu. Ale, jak mówi Wojciech Witek, nie projektuje się hoteli według kryterium wieku gości.

– Starsi klienci korzystają i z hoteli ekonomicznych, i pięciogwiazdkowych. Są bardziej doświadczeni, więc szukają czegoś, co odpowiada ich oczekiwaniom – podkreśla. – Z pewnością można podzielić hotele na te skierowane do osób zamożnych oraz takie, które mają bardziej ekonomiczną ofertę.

Zdaniem architekta pracowni Iliard, nasz rynek hotelowy się krystalizuje. – Coraz więcej jest obiektów sieciowych. Coraz większy mamy wybór marek, również w tych najwyższych segmentach – „upper upscale" i „luxury". Część marek jest nowa na rynku polskim, jak chociażby Raffles, który stosunkowo niedawno miał swoje otwarcie w Warszawie i jest pozycjonowany jako jeden z najbardziej luksusowych obiektów – opowiada. – Inne mają już ugruntowaną renomę i rozpoznawalność. Przykładem marek i hoteli, które mają stałą klientelę, są Sofitel Grand w Sopocie czy Marriott w Warszawie.

Wojciech Witek podkreśla, że gość premium ma wysokie oczekiwania, szczególnie jeśli chodzi o serwis i jakość usługi. – Tu nie ma miejsca na pomyłkę, obsługa musi być luksusowa i bezbłędna – zaznacza. – Na każdego gościa przypada tutaj znacznie więcej osób pracujących w hotelu niż w obiektach segmentu budżetowego czy „upper-scale".

Nadciąga silver tsunami. Deweloperzy coraz głośniej mówią więc o osiedlach dla seniorów. Rękę na pulsie stara się trzymać także branża hotelowa. Co oferuje dojrzałym zamożnym klientom?

Marzena Kijak, general manager Radisson Hotel & Suites w Gdańsku, podkreśla, że osoby 55+ z racji swojego doświadczenia i wiedzy często zajmują eksponowane stanowiska. Często podróżują w celach biznesowych.

Pozostało 93% artykułu
Nieruchomości
Rząd przyjął program tanich kredytów. Klienci już rezerwują odpowiednie mieszkania
Nieruchomości
Wielki recykling budynków nabiera tempa. Troska o środowisko czy o portfel?
Nieruchomości
Opada gorączka, ale nie chęci
Nieruchomości
Klienci czekają w blokach startowych
Nieruchomości
Kredyty mieszkaniowe: światełko w tunelu