Ograniczona liczba debiutów, niewielkie powierzchnie oddane do użytku, kłopoty niektórych marek – wynika z raportu firmy Colliers International.
W III kwartale 2016 r. w całym kraju do użytku oddano jedynie kilka małych obiektów. Na koniec września w budowie znajdowało się ok. 640 tys. mkw. powierzchni centrów handlowych z planowaną datą otwarcia do końca 2017 roku.
– Liczba debiutów marek w polskich galeriach także była ograniczona. Kilka sieci handlowych podjęło nawet decyzje o zakończeniu działalności na polskim rynku, w tym modowa marka polskiej grupy LPP – Tallinder oraz amerykańska marka gastronomiczna – Dairy Queen. Swoje sklepy zamyka także polska sieć delikatesów Alma – wyliczają analitycy Colliers International.
Co przybyło
W trzecim kwartale roku deweloperzy nie oddali do użytku żadnego nowego centrum handlowego o powierzchni powyżej 5 tys. mkw. Natomiast w Galerii Radomsko otwarto drugą część obiektu, w której znalazły się wśród najemców: Grupa LPP, Neonet, CCC.