Stacja powstanie w parku przemysłowym w Hochst koło Frankfurtu, a francuski Alstom dostarczy do połowy 2022 r. spółce zależnej RMV, fahma, 27 składów pociągów na wodorowe ogniwo paliwowe Coradia iLint za 360 mln euro. Poza pociągami kontrakt dotyczy też dostaw wodoru, konserwacji i zapewniania rezerw mocy przez kolejne 25 lat. Pierwsze pociągi zastępujące lokomotywy spalinowe zaczną kursować tej zimy.

Coradia iLint to pierwszy na świecie pociąg pasażerski wykorzystujący wodorowe ogniwa paliwowe, które wytwarzają energię elektryczną jako napęd. Jest cichym pociągiem podmiejskim bez emisji spalin, bo uwalnia do środowiska jedynie parę wodną i wodę. Z pełnym zbiornikiem napełnianym raz dziennie może przebyć 1000 kilometrów, podobnie jak pociąg spalinowy — stwierdził dyrektor RMV, Knut Ringat na uroczystości rozpoczęcia budowy stacji. Cały projekt ma wartość 500 mln euro, o 40 proc. więcej od pociągów spalinowych, ale w jego sfinansowaniu uczestniczyły władze Hesji i rząd federalny — podały Alstom i Reuters.

Wszystkie składy Alstoma będą wyposażone w systemy informacji pasażerskiej: monitory z informacjami w czasie rzeczywistym. Ponadto będzie się w nich miejsce na rowery, wózki inwalidzkie i dziecięce oraz bezpłatny dostęp do WiFi. W każdym pociągu będzie 160 miejsc siedzących, dzięki czemu wydajność przewozów pasażerów wzrośnie o 40 proc., zwłaszcza w godzinach szczytu.