Reklama

#RZECZoBIZNESIE: Przemysław Pączek: Hyperloop może połączyć CPK z Warszawą i Łodzią

Za siedem-dziesięć lat hyperloop mógłby pojawić się w Polsce. Nasze szacunki mówią, że potrzeba sześciu-ośmiu milionów euro na kilometr infrastruktury. To koszt podobny do budowy autostrady - mówi Przemysław Pączek, prezes Hyper Poland, gość programu Pawła Rożyńskiego.

Aktualizacja: 01.08.2019 19:34 Publikacja: 01.08.2019 19:09

#RZECZoBIZNESIE: Przemysław Pączek: Hyperloop może połączyć CPK z Warszawą i Łodzią

Foto: tv.rp.pl

Hyper to mały polski startup, a bardzo kosztowne inwestycje. Nie brzmi to egzotycznie, mało wiarygodnie?

Takie skojarzenia mogą się nasuwać. Do tej pory w Polsce takich przełomowych technologi nie udało się skomercjalizować. Od kilku miesięcy zastanawiamy się jak sprawić, żeby w naszym przypadku mogło być inaczej. Kluczowym elementem będą silni partnerzy. Pierwszą firmą, która w nas uwierzyła była łódzka Transfer Multisort Elektronik (jeden z liczących się na świecie dystrybutorów komponentów elektronicznych). Kolejną dużą firmą jest Microsoft, który ogłosił wsparcie nas grantem w ramach swojego programu dla startupów. Zaczynamy intensywniej pracować nad pozyskaniem partnerów, celujemy w spółki wiodące w swoich branżach. Zarówno kolejowe jak i okołokolejowe. Np. generalni wykonawcy, spółki energetyczne, producenci taboru.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Rośnie konkurencja na rynku kolejowym
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Transport
Wojna handlowa USA-Chiny: Donald Trump bierze się za lotnictwo
Transport
Unijny zakaz sprzedaży aut spalinowych do poprawki
Transport
PKP Intercity zapowiada więcej pociągów i krótsze czasy przejazdów
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Transport
Wizz Air rozpycha się na polskim rynku. Nowe samoloty nowe kierunki
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama