Trzy regiony: Grand Est, Nouvelle Aquitaine i Occitanie oraz Alstom zainwestują 16,6 mln euro w te eksperymenty. Etap prób zacznie się w 2020 r. przed wprowadzeniem na rynek w 2021 r. składów Régiolis o hybrydowym napędzie i przed podjęciem ich seryjnej produkcji od 2022 r.

Trzy regiony: Grand Est, Nouvelle Aquitaine i Occitanie oraz Alstom zainwestują 16,6 mln euro w te eksperymenty. Etap prób zacznie się w 2020 r. przed wprowadzeniem na rynek w 2021 r. składów Régiolis o hybrydowym napędzie i przed podjęciem ich seryjnej produkcji od 2022 r.

„Hybrydowe składy TER połączą w optymalny sposób korzystanie z kilku źródeł energii zależnie od sytuacji: z napowietrznej sieci za pośrednictwem pantografu, silników termicznych i energii zmagazynowawej w bateriach” — stwierdzono w komunikacie. Konkretnie połowa silników Diesla zostanie zastąpiona bateriami litowo-jonowymi, zdolnymi odzyskiwać energię powstającą przy hamowaniu pociągu.