Do sektorów przyszłości zaliczono technologie związane głównie z energetyką, ekologią. W szczególności są to: technologie czystego węgla, biopaliwa, baterie słoneczne, ogniwa paliwowe, energetyka jądrowa, innowacyjny przemysł samochodowy, ekrany nowej generacji, technologie komunikacji bezprzewodowej, diody elektroluminescencyjne, roboty, nanotechnologie, biotechnologie, sprzęt medyczny, usługi medyczne i zaawansowane rozwiązania w usługach cybernetycznych.
Lista zmian
Zmianę widać także po liście prezentujących się podczas koreańskich targów firm. W porównaniu z rokiem 2009, kiedy organizowano podobną wystawę, podczas tegorocznych targów znacznie silniejszą reprezentację mają firmy kosmetyczne oraz producenci sprzętu medycznego. - Od 2009 roku sytuacja w Polsce się zmieniła. Przede wszystkim inny jest styl życia Polaków. Bardziej troszczą się o swoje „ja". Zaczęli żyć wygodniej, dbać o to, by być pięknymi i zdrowymi. Taki styl życia ma wpływ na trendy w konsumpcji na rynku. Na Korea Expo 2017 w Warszawie będzie można znaleźć bardziej innowacyjne i atrakcyjniejsze produkty dla konsumentów - zapowiada JongSeob Lee, dyrektor KOTRA, instytucji zajmującej się promowaniem polsko-koreańskiej współpracy ekonomicznej.
W ostatnich latach współpraca polsko-koreańska obejmowała głównie budowę obiektów produkcyjnych, kładzenie kabli światłowodowych i transmisyjnych sieci podkładowych czy budowę elektrowni zasilanej z przetwarzania odpadów. Jednakże na zbliżającej się wystawie oferta produktów skierowana jest bezpośrednio do konsumenta. Wyroby takie jak artykuły kosmetyczne (beauty therapy) oraz produkty do makijażu prezentują nie tylko znakomity poziom innowacyjności wytwarzania, ale także produkowane są z bogatych zasobów flory koreańskiej i stały się obecnie światowym trendem w swojej dziedzinie.
Biznes oparty na wartościach
Jak wspomina Jong Seob Lee, relacje biznesowe pomiędzy Polską a Koreą były dotąd dość zażyłe, ale głównie na płaszczyźnie przemysłowej. - Samsung, LG, Kia, Hyundai są oczywiście znanymi w Polsce markami, ale typ współpracy był zupełnie inny. Te firmy, wraz ze spółkami powiązanymi, głównie inwestują i prowadzą własne zakłady produkcyjne w Polsce. Ten stan rzeczy się zmienia. Koreańska Fala, z ang. Korean Wave, jest trendem, który rozpoczął się na początku 2000 roku, głównie w Azji Południowo-Wschodniej. Obecnie przepływa przez świat fala K-Beauty. Teraz prowadzenie interesów z koreańskimi firmami obejmuje nie tylko same produkty, ale także wartości kulturowe, niematerialne dziedzictwo kraju jako marki - wyznaje Jong Seob Lee. Dodaje, że obecnie Koreańczycy są obecni nie tylko w obszarze bardzo zaawansowanych innowacji, oferowanych np. przez Samsung, ale także w dziedzinie produktów konsumenckich, takich jak koreańskie kosmetyki. - Nawet urządzenia medyczne stają się przenośne i inteligentne, gotowe do przeniknięcia do codziennego życia - twierdzi JongSeob Lee.
Zdaniem Sung-joo Choi, ambasadora Republiki Korei w Polsce, organizowane 29-30 czerwca br. w Warszawie Korea Expo 2017 istotnie przyczyni się do postawienia dalszych kroków w rozwoju relacji strategicznego partnerstwa naszych krajów.