Gino Rossi chce poprawić marże

Obuw­ni­czo-odzie­żo­wa gru­pa wal­czy ze spad­kiem marż, głów­nym po­wo­dem gor­szych, niż za­kła­da­no, te­go­rocz­nych wy­ni­ków.

Publikacja: 14.12.2015 21:00

Gino Rossi chce poprawić marże

Foto: Fotorzepa, Seweryn Sołtys SS Seweryn Sołtys

W tym ro­ku wła­ści­ciel obuw­ni­czej mar­ki Gi­no Ros­si i odzie­żo­wej Sim­ple Cre­ati­ve Pro­ducts mu­siał ob­ni­żyć pro­gno­zę zy­sku EBIT­DA do 20–22 mln zł z ocze­ki­wa­nych wcze­śniej 27 mln zł. Po­wód? Więk­sze wy­prze­da­że i prze­ce­ny.

– Ce­lem Gi­no Ros­si jest po­pra­wa marży wyj­ścio­wej (in­ta­ke) o 6 pkt na ko­lek­cję je­sień–zi­ma 2016. Już ko­lek­cja wio­sen­na bę­dzie z lep­szą marżą in­ta­ke o 4–5 pkt. Dzię­ki te­mu, na­wet gdy­by by­ła tak sa­mo du­ża pre­sja na pro­mo­cje jak w tym ro­ku, marża brut­to w 2016 r. po­win­na wzro­snąć – mó­wi To­masz Ma­lic­ki, pre­zes Gi­no Ros­si.

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Handel
Żabka szuka franczyzobiorców na ukraińskich portalach
Handel
Brexit uderza w import żywności. Brytyjczycy narzekają na nowe przepisy
Handel
Kanadyjski rząd chce ściągnąć dyskonty. Na liście właściciele Biedronki i Lidla
Handel
VAT uderzył, ceny rosną już mocniej niż w marcu
Handel
Francja: Shrinkflacja to oszustwo. Rząd z tym kończy