Huda Beauty powstała w 2013 roku, założona przez trzy siostry: Mona, Huda, Alya Kattan. Firma sprzedaje kosmetyki i akcesoria z segmentu beauty, a jej jednym z ważniejszych kanałów marketingowych jest konto na Instargramie należące do Hudy Kattan, które ma 39,6 mln obserwujących. Jej konto na Facebooku ma 7 mln fanów.

Firma zarabia nie tylko na bezpośredniej sprzedaży internetowej, ale także dzięki kooperacji z takimi sieciami jak Sephora czy JC Penney. Według analityków firma sióstr Kattan warta jest obecnie około 1,2 mld dolarów.

Huda Kattan urodziła się w Oklahoma City, ale dorastała na przedmieściach Tennessee i Massachusetts. Pracowała jako profesjonalna wizażystka w Los Angeles, gdzie współpracowała m.in. z Nicole Richie i Evą Longorią. Teraz mieszka i pracuje w Dubaju, dokąd ściągnęła ją firma Revlon - i uważana jest za jedną z najbardziej wpływowych gwiazd blogosfery. Biznes zaczynała od sprzedaży sztucznych rzęs sygnowanych marką Huda Beauty, które są jednym z najlepiej sprzedających się produktów w sieci Sephora. Z czasem powsta­ły ko­lej­ne li­nie: cie­ni do po­wiek, błysz­czy­ków, szmi­nek, pod­kła­dów oraz ko­rek­to­rów. Teraz Huda Kattan planuje wprowadzić na rynek serię kosmetyków do pielęgnacji skóry twarzy.

W Pol­sce jej pro­duk­ty są do­stęp­ne na wy­łącz­ność w sieci Se­pho­ra.

Od 2018 roku Huda, wraz z rodziną, występuje we własnym reality show "Huda Boss", emitowanym na kanale wideo na żądanie - Facebook Watch.