Reklama

Polacy wracają do biur. Zakupy dwóch grup towarów wystrzeliły

Sprzedaż kosmetyków do makijażu oczu wzrosła o połowę, gdy Polska zaczęła przygotowywać się na luzowanie obostrzeń.

Aktualizacja: 25.05.2020 13:28 Publikacja: 25.05.2020 12:49

Polacy wracają do biur. Zakupy dwóch grup towarów wystrzeliły

Foto: Adobe Stock

Na zakupy w 20 tygodniu roku, czyli od 11 do 17 maja 2020 r. wydaliśmy o 8 proc. więcej pieniędzy niż przed rokiem, ale to jeszcze nie oznacza wzmożonych zakupów, bo wydatki mogła podwyższyć po prostu inflacja. Ciekawą zmianę zwyczajów widać jednak, gdy przyjrzymy się, jak bardzo zmieniło się zapotrzebowanie na poszczególne przedmioty z tygodnia na tydzień.

Zapowiedzi powrotu do biur sprawiły, że absolutnym rekordem wzrostów cieszyły się... kosmetyki do oczu. Te, jak policzył Nielsen, mogły się pochwalić skokiem sprzedaży aż o 45 proc. wobec tygodnia wcześniej. Ich tropem szły pozostałe kosmetyki do makijażu, których popularność w sklepach wzrosła o 28 proc. Nie samymi kosmetykami jednak człowiek żyje – piwo zanotowało wzrost sprzedaży o 18 proc.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Handel
PiS straszy Mercosurem. Ale gdy rządził, to go popierał
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Handel
Donald Trump: 100-proc. cła na Chiny nie do utrzymania. Spotka się z Xi Jinpingiem
Handel
Największy koncern spożywczy świata stawia na roboty. Zniknie 16 tysięcy miejsc pracy
Handel
Odpowiedź CCC na zarzuty Ningi Research. Dariusz Miłek: Chyba pisała to AI
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Handel
NINGI Research oskarża CCC o „oszukańczy schemat”. Akcje spadają o ponad 9 proc.
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama