M&S zapowiedział, że operację zamykania kolejnych sklepów się zakończyć do 2022 roku. Sacha Berendji, dyrektor sprzedaży detalicznej M&S powiedział, że jest to etap realizacji planu pięcioletniej radykalnej transformacji, która ma pomóc sieci ponownie mocniej zaistnieć na rynku.
Likwidacja 100 sklepów, czyli ok. 10 proc. istniejących oznacza także likwidację ponad 600 miejsc pracy.
Według analizy Global Data, w ciągu dwóch dekad udział marki M&S w rynku odzieżowym w Wielkiej Brytanii spadł o niemal połowę - do 7,6 proc. w tym roku. Nie wytrzymały konkurencji ze strony np. Primark, ale także Zara, H&M oraz Amazon.
Telewizja BBC poinformowała, że ze 100 sklepów zamknięto już 21, a M&S podał listę kolejnych 14 punktów. Docelowo ponad 30 proc. sprzedaży ma się odbywać w kanale e-commerce. Firma chce sprzedawać online również produkty spożywcze. W cyfryzację i nowe technologie M&S zainwestował już ponad 28 mln euro.
Na koniec marca tego roku sieć Marks & Spencer posiadała w Wielkiej Brytanii ponad 1 tys. sklepów: 300 z odzieżą, produktami spożywczymi oraz wyposażaniem domu, prawie 700 sklepów jedynie oferujących produkty spożywcze, oraz ok. 40 outletów.