Sprzedaż kosmetyków L'Oreal powyżej oczekiwań

Francuski koncern zaskoczył świetnymi wynikami w I kwartale. Notowania na giełdzie poszybowały w górę.

Publikacja: 19.04.2016 13:10

Sprzedaż kosmetyków koncernu L'Oreal urosła w pierwszym kwartale bieżącego roku o 1,8 proc. do 6,55 mld euro - o 0,93 mld euro więcej od prognoz. Przychody według danych porównywalnych, wyłączających fuzje, przejęcia i wpływy zmian kursów walut, przychód firmy zwiększył się o 4,2 proc., przewyższając oczekiwania analityków o 0,7 pkt. proc. Zaostrzyło to apetyt inwestorów, co momentalnie uwidoczniły notowania firmy na paryskiej giełdzie. Cena akcji L'Oreal doświadczyła we wtorek największego jednodniowego skoku od 25 września ubiegłego roku – wzrosła aż o 5,3 proc. do 169 euro.

Impulsem dla tych świetnych wyników firmy okazał się stale rosnący popyt w Ameryce Północnej na kosmetyki do makijażu, w szczególności marki NYX Cosmetics. Skompensował on spadek sprzedaży markowych produktów w Hong Kongu, powiązany ze spowolnieniem chińskiej gospodarki, oraz słabnący popyt w Brazylii, którego przyczyną było podwyższenie podatków. Największy wzrost został zanotowany w dziale konsumenta, odpowiedzialnym za sprzedaż m. in. szamponów Garnier czy tuszów do rzęs Maybelline.

– Mimo iż wyniki sprzedaży w działach kosmetyków do pielęgnacji ciała oraz luksusowych produktów również pobiły oczekiwania, to dział konsumenta jest największym motorem wzrostu firmy – uważa Andrew Wood, analityk firmy badawczej Sanford C. Bernstein.

Podczas konferencji prasowej firma ogłosiła, że jest przekonana, iż w bieżącym roku uda jej się prześcignąć prognozowany wzrost rynku kosmetycznego o ok. 3,5 proc.

– Roczny zysk będzie rósł w jeszcze szybszym tempie niż w pierwszym kwartale – zapowiedział dyrektor generalny L'Oreal, Jean-Paul Agon.

Dyrektor finansowy, Christian Mulliez, dodał, że spodziewają się również wzrostu marży operacyjnej. L'Oreal zapowiedział też istotne zmiany w kierownictwie firmy w bieżącym roku. Marc Menesguen, od 5 lat pełniący funkcję dyrektora strategicznego ds. marketingu, odstąpi we wrześniu swoje stanowisko obecnemu dyrektorowi generalnemu L'Oreal w regionie Azji i Pacyfiku, Alexisowi Perakis-Valatowi – podał Jean-Paul Agon podczas konferencji.

Alexis Perakis-Valatow jest związany z francuskim koncernem już od 20 lat. Pracował m. in. w oddziałach L'Oreal we Francji, Hiszpanii, Niemczech oraz w Chinach.

Sprzedaż kosmetyków koncernu L'Oreal urosła w pierwszym kwartale bieżącego roku o 1,8 proc. do 6,55 mld euro - o 0,93 mld euro więcej od prognoz. Przychody według danych porównywalnych, wyłączających fuzje, przejęcia i wpływy zmian kursów walut, przychód firmy zwiększył się o 4,2 proc., przewyższając oczekiwania analityków o 0,7 pkt. proc. Zaostrzyło to apetyt inwestorów, co momentalnie uwidoczniły notowania firmy na paryskiej giełdzie. Cena akcji L'Oreal doświadczyła we wtorek największego jednodniowego skoku od 25 września ubiegłego roku – wzrosła aż o 5,3 proc. do 169 euro.

Handel
Biden chce uderzyć w Chiny. Wzywa do potrojenia ceł na metale
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Handel
Pęka handel Chin z Rosją. Kreml po prośbie w Pekinie
Handel
Drożyzna zmienia gusta konsumentów w Polsce. Cena ma znaczenie
Handel
Polacy pokochali diamenty. Jubilerzy zacierają ręce
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Handel
Koniec z alkoholem na stacjach benzynowych? Premier Tusk rozważa ten pomysł