Reklama

Carrefour: czy strajk się udał?

Pracownicy sieci Carrefour we Francji zastrajkowali w Wielką Sobotę w obronie miejsc pracy i siły nabywczej. Związki mówiły o wielkiej mobilizacji, ale różnią się w ocenie udziału w tej akcji.

Publikacja: 01.04.2018 18:43

Carrefour: czy strajk się udał?

Foto: AFP

Związkowcy zapowiadali dużą mobilizację w proteście przeciwko planowi restrukturyzacji sieci, który zakłada m.in. dobrowolne odejście 2400 zatrudnionych. Twierdzą, że w strajku uczestniczyło co najmniej 300 hipermarketów i supermarketów, dyrekcja wymieniła liczbę 30 hipermarketów. Związek SNEC CFE-CGC oszacował, że protest mógł spowodować utratę 40-50 mln euro obrotów.

Akcja protestacyjna „zaczęła się wcześnie z dużym rozmachem i zasięgiem, jest bardzo mocna" — cieszył się Michel Enguelz z największego związku w sieci, Force Ouvriere. Zdaniem tej organizacji duża część z 220 hipermarketów była zamknięta w sobotę, w strajku uczestniczyło wiele mniejszych sklepów paryskich. Związek CGT mówił o 450 placówkach handlowych i 20 tysiącach pracowników na 115 tys. zatrudnionych. Sylvain Macé z CFDT podał liczbę ok. 160 — 170 hipermarketów (na 220 we Francji) i 130 supermarketów (na ok. 470); liczba strajkujących była bliska 50 proc.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Handel
PiS straszy Mercosurem. Ale gdy rządził, to go popierał
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Handel
Donald Trump: 100-proc. cła na Chiny nie do utrzymania. Spotka się z Xi Jinpingiem
Handel
Największy koncern spożywczy świata stawia na roboty. Zniknie 16 tysięcy miejsc pracy
Handel
Odpowiedź CCC na zarzuty Ningi Research. Dariusz Miłek: Chyba pisała to AI
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Handel
NINGI Research oskarża CCC o „oszukańczy schemat”. Akcje spadają o ponad 9 proc.
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama