Reklama
Rozwiń
Reklama

Carrefour: czy strajk się udał?

Pracownicy sieci Carrefour we Francji zastrajkowali w Wielką Sobotę w obronie miejsc pracy i siły nabywczej. Związki mówiły o wielkiej mobilizacji, ale różnią się w ocenie udziału w tej akcji.

Publikacja: 01.04.2018 18:43

Carrefour: czy strajk się udał?

Foto: AFP

Związkowcy zapowiadali dużą mobilizację w proteście przeciwko planowi restrukturyzacji sieci, który zakłada m.in. dobrowolne odejście 2400 zatrudnionych. Twierdzą, że w strajku uczestniczyło co najmniej 300 hipermarketów i supermarketów, dyrekcja wymieniła liczbę 30 hipermarketów. Związek SNEC CFE-CGC oszacował, że protest mógł spowodować utratę 40-50 mln euro obrotów.

Akcja protestacyjna „zaczęła się wcześnie z dużym rozmachem i zasięgiem, jest bardzo mocna" — cieszył się Michel Enguelz z największego związku w sieci, Force Ouvriere. Zdaniem tej organizacji duża część z 220 hipermarketów była zamknięta w sobotę, w strajku uczestniczyło wiele mniejszych sklepów paryskich. Związek CGT mówił o 450 placówkach handlowych i 20 tysiącach pracowników na 115 tys. zatrudnionych. Sylvain Macé z CFDT podał liczbę ok. 160 — 170 hipermarketów (na 220 we Francji) i 130 supermarketów (na ok. 470); liczba strajkujących była bliska 50 proc.

RP.PL i The New York Times!

Kup roczną subskrypcję w promocji - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Handel
Rolnicy krytykują umowę celną Szwajcaria–USA. Ogromne obawy o import mięsa
Handel
Pracownicy Zary szykują protesty w Black Friday – żądają podziału zysków
Handel
Pierwszy producent leków osiągnął wycenę 1 biliona dolarów. Sukces leków na odchudzanie
Handel
Allegro widzi zaskakujące trendy. Handel w Polsce hamuje?
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Handel
Polacy przebili amerykański Black Friday. Ale coraz mniej wierzą w atrakcyjność promocji
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama