Reklama

Centra handlowe mają pomysł na kryzys. Sklepy odzieżowe zaprotestują?

Właściciele 305 centrów i obiektów handlowych opracowali swój pomysł na rozwiązanie kryzysu w sektorze po zamknięciu większości obiektów. Nie spodoba się on sieciom odzieżowym.

Aktualizacja: 07.04.2020 14:19 Publikacja: 07.04.2020 13:45

Centra handlowe mają pomysł na kryzys. Sklepy odzieżowe zaprotestują?

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek

Właściciele centrów handlowych z co najmniej 2 tys. mkw. powierzchni podkreślają, że w odróżnieniu od najemców lokali, nie tylko nie zostali objęci programem osłonowym w ramach uchwalonej tzw. Tarczy Antykryzysowej, ale wręcz przerzucono na tę grupę pełną odpowiedzialność finansową za skutki pandemii Covid-19, które dotknęły branżę handlu detalicznego.

Jak czytamy w komunikacie, wynajmujący zostali pozbawieni jedynego źródła przychodów w postaci comiesięcznych czynszów od najemców, z których finansują koszty utrzymania centrów handlowych, wynagrodzenia pracowników, spłaty kredytów bankowych oraz daniny publiczno-prawne. Powyższe koszty są stałe i stanowią łącznie około 85-90 procent miesięcznych przychodów centrów handlowych, w zależności od wysokości zaciągniętych kredytów.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Handel
USA wszczynają dochodzenie w sprawie przestrzegania przez Chiny umowy handlowej z 2020 r.
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Handel
Premier Kanady odpowiada Donaldowi Trumpowi. Jest gotowy wznowić rozmowy handlowe
Handel
Trump zerwał rozmowy handlowe z Kanadą. Oburzyła go „oszukańcza reklama”
Handel
Beata Javorcik: Chińskie wyzwanie dla Europy Środkowo-Wschodniej
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Handel
Trump grozi Chinom cłami, ale planuje spotkanie z Xi. USA i Chiny wracają do rozmów
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama