GPW stawia na edukację

Warszawska giełda uruchamia program GPW Growth. To jedna z inicjatyw realizowanych w ramach planu strategicznego #GPW2022.

Publikacja: 21.07.2019 21:00

GPW stawia na edukację

Foto: Fotorzepa, Krzysztof Skłodowski

GPW Growth to program, który ma pomóc małym i średnim firmom. Jego głównym założeniem jest wsparcie spółek w budowie ich wartości poprzez ekspansję z wykorzystaniem zewnętrznych źródeł finansowania, w szczególności z mocnym akcentem rozwoju poprzez rynek kapitałowy.

Program będzie skierowany do prezesów, członków zarządu i dyrektorów firm. GPW do współpracy zaprosiła wiele podmiotów z otoczenia biznesu, a patronem całego projektu jest Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii razem z CFA Society Poland.

Liczba debiutów na GPW jest bardzo mała. Od początku 2019 r. na głównym parkiecie odbyło się zaledwie pięć, z czego cztery były przejściem z NewConnect. GPW Growth dzięki edukacji poszerzy horyzonty małych i średnich przedsiębiorstw i zachęci do IPO.

– Ważna jest kwestia edukacji rynku, na co nie szczędzimy pieniędzy – zaznacza Marek Dietl, prezes GPW.

Uczestnicy programu będą mieli okazję dowiedzieć się, jak korzystać z zewnętrznych źródeł finansowania, m.in. podczas organizowanych spotkań networkingowych z ekspertami praktyki biznesu, case studies, indywidualnych rozmów, a także zagranicznych sesji wyjazdowych.

Jak podkreślają władze spółki, program nie bez przyczyny jest przeznaczony właśnie dla małych i średnich przedsiębiorstw.

– GPW Growth jest jedną z kluczowych inicjatyw strategicznych, której realizację zarząd giełdy zapowiedział, prezentując w ubiegłym roku strategię #GPW2022 – tłumaczy Izabela Olszewska, członek zarządu GPW. To program wspierający rozwój i transformację spółek z sektora MSP. Pełnią one bardzo ważną rolę w gospodarce polskiej (to 99,8 proc. wszystkich firm) i europejskiej, a także na GPW (ponad 95 proc. wszystkich notowanych spółek). – Dlatego tak ważne jest stymulowanie ich wzrostu i pomoc w przejściu do kolejnego etapu rozwoju. Ta myśl przyświecała GPW, organizatorowi programu GPW Growth oraz partnerom programu – dodaje Izabela Olszewska.

Już jesienią wystartuje Akademia GPW Growth, która skupi się na czterech tematach: rozwoju, kapitale na rozwój, relacjach i przywództwie.

– Stawiamy na bardzo praktyczne podejście do budowania umiejętności zarządczych, które mają zaowocować wzrostem wartości firmy. Z tego względu GPW Growth nie jest kolejną ofertą na rynku szkoleń – dodaje Izabela Olszewska.

Akademia GPW Growth to cykl dziesięciu sesji, podczas których uczestnicy dowiedzą się, jak za pomocą sprawdzonych narzędzi zwiększyć wartość swojej firmy. W sumie to ponad 120 godzin wykładów i spotkań.

GPW Growth to program, który ma pomóc małym i średnim firmom. Jego głównym założeniem jest wsparcie spółek w budowie ich wartości poprzez ekspansję z wykorzystaniem zewnętrznych źródeł finansowania, w szczególności z mocnym akcentem rozwoju poprzez rynek kapitałowy.

Program będzie skierowany do prezesów, członków zarządu i dyrektorów firm. GPW do współpracy zaprosiła wiele podmiotów z otoczenia biznesu, a patronem całego projektu jest Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii razem z CFA Society Poland.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Giełda
Najdroższe akcje. Warto je mieć?
Giełda
Bez wyraźnego kierunku na GPW. WIG20 powyżej poziomu 2500 pkt.
Giełda
Indeksy spółek węglowych eksplodowały. Efekt zapowiedzi Ministerstwa Przemysłu
Giełda
Kontrariańska fala podmywa Wall Street. Ameryka wcale nie jest taka wyjątkowa
Materiał Promocyjny
Dlaczego warto mieć AI w telewizorze
Giełda
Hossa gra kolejny akord na GPW