– Utrzymywanie dobrych relacji z inwestorami nie różni się od utrzymywania dobrych relacji międzyludzkich. Prawdziwy przyjaciel będzie szczery, obdarzy nas zaufaniem, wysłucha i jak będzie trzeba, konstruktywnie skrytykuje – mówi Iwona Waksmundzka, dyrektor wykonawczy PKN Orlen ds. strategii i relacji inwestorskich.
Dodaje, że IR to przede wszystkim zapewnienie inwestorom równego dostępu do transparentnych informacji, bez faworyzowania i zbędnej zwłoki. To także dostępność oraz wsłuchiwanie się w ich potrzeby, krytykę i wyciąganie wniosków.
– Dodajmy do tego szczyptę innowacyjności oraz odwagi do podejmowania nowych niestandardowych działań i mamy receptę na dobry IR – podsumowuje Iwona Waksmundzka.
Na ważną kwestię uwagę zwraca Grzegorz Para, dyrektor ds. IR Cyfrowego Polsatu: – Bez dobrej komunikacji wewnątrz spółki żaden dział IR nie będzie w stanie spełnić oczekiwań inwestorów – mówi.
Na podium, według ocen instytucji finansowych, znalazły się też CD Projekt i LPP. Z kolei inwestorzy indywidualni i czytelnicy w ankiecie umieszczonej na stronie internetowej „Parkietu" docenili też Asseco Poland i PKO BP (ex aequo drugie miejsce) oraz firmę Tauron.