Reklama
Rozwiń
Reklama

Złoty Lew dla „Nomadland” Chloe Zhao

Pokazywany w ostatnim dniu festiwalu „Nomadland” wywołał ogromne poruszenie, zyskał rewelacyjne opinie i stał się wielkim faworytem dziennikarzy. Jury pod przewodnictwem Cate Blanchett podzieliło ich opinie. Film Chloe Zao to kino drogi - opowieść o kobiecie, wdowie, która podróżuje przez Amerykę.

Publikacja: 13.09.2020 07:18

Kadr z filmu "Nomadland"

Kadr z filmu "Nomadland"

Foto: materiały prasowe

10 lat po Sofii Coppoli, która dostała Złotego Lwa za "Somewhere" najcenniejsza wenecka statuetka znów trafiła do kobiety. Ta nagroda ogromnie wzmacnia Oscarowe szanse filmu. Zwycięzcy festiwalu weneckiego - "Kształt wody", "Roma" czy "Joker" w ostatnich latach zyskiwali też głosy członków Amerykańskiej Akademii Filmowej.
Zhao i odtwórczyni głównej roi w jej filmie Frances McDormand nie przyleciały do Wenecji. Natomiast osobiście odebrał Srebrnego Lwa Meksykanin Michel Franco za dytopijny thriller "New Order".

Nagrodę specjalną jury uhonorowało Andrieja Konczałowskiego za historyczny dramat "Drodzy towarzysze".
Za najlepszego reżysera festiwalu jury uznało Japończyka Kyoshi Kurosawę, który pokazał w Wenecji dramat wojenny "Żona szpiega". Nagrodę za scenariusz odebrał Chaitanya Tamhane z Indii za "The Disciple". Zdjęcia do tego filmu robił Michał Sobociński.

Puchar Volpiego za najlepszą rolę kobiecą dostała brytyjska aktorka Vanessa Kirby. W "Pieces of a Woman" Węgra Kornela Mundruczo zagrała ona kobietę, która próbuje odzyskać równowagę po poronieniu. Swoją nagrodę zadedykowała "wszystkim matkom, które straciły dzieci, a ich historie nie zostały opowiedziane". Drugi Puchar – za rolę męską – przypadł Włochowi Pierfrancesco Favino, który wystąpił w thrillerze "Padrenostro". Nagrodę im. Marcello Mastroianniego dla nadziei kina zdobył irański nastolatek Rouhollah Zamani, bohater "Sun Children" Majida Majidiego.

Żadnej nagrody nie dostał film Małgorzaty Szumowskiej i Michała Englerta "Śniegu nie będzie już nigdy", ale za największego przegranego krytycy uznali "Quo vadis, Aida" Jasmili Zbanić.

Tegoroczny festiwal wenecki odbył się w ogromnym reżimie sanitarnym. Obowiązywały maseczki, zachowywanie dystansu. Uczestnikom mierzono przy wejściu temperaturę, w kinach mogło być zajętych 50 proc. miejsc. I także za to w miarę bezpieczne przeprowadzenie wielkiej imprezy dziękowali organizatorom uczestnicy weneckiej Mostry.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Film
„Bugonia”, nowy film Yorgosa Lanthimosa. Na granicy prawdy i chorej wyobraźni
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Film
Agata Turkot o przemocy domowej: Nie zdawałam sobie sprawy, jak olbrzymia jest skala problemu
Film
„Dom dobry". Tragedia przemocy za ścianą
Patronat Rzeczpospolitej
Hollywood w Polsce! Twórcy największych światowych produkcji, m. in. "Mandalorian", "Z Archiwum X" i "Doktor Who" wybiorą Najlepszy Polski Serial Roku 2025!
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Film
Nie żyje Diane Ladd
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama