Reklama

Polacy wciąż obawiają się koronawirusa. Boomu to nie zatrzyma

Od początki pandemii strach Polaków przed koronawirusem nie był jeszcze tak mały, jak dzisiaj. Mimo to, wśród konsumentów wciąż przeważają pesymiści. Boomu konsumpcyjnego to jednak nie zatrzyma.

Aktualizacja: 23.06.2021 14:30 Publikacja: 23.06.2021 14:19

Polacy wciąż obawiają się koronawirusa. Boomu to nie zatrzyma

Foto: Bloomberg

Jak podał w środę GUS, tzw. bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), który odzwierciedla oceny i oczekiwania gospodarstw domowych dotyczące ich sytuacji finansowej oraz stanu gospodarki, a także skłonność konsumentów do dokonywania ważnych zakupów, zmalał w czerwcu do -14,8 pkt z -14,6 pkt.

Wcześniej BWUK przez trzy miesiące rósł, a czerwcowa zniżka jest tak mała, że trudno wyciągać z niej daleko idące wnioski. Niepokoić może jednak to, że pomimo systematycznej poprawy sytuacji w gospodarce, konsumenci są wciąż w dużo gorszych nastrojach niż przed pandemią. Każdy ujemny odczyt BWUK oznacza bowiem, że wśród konsumentów pesymistów jest więcej niż optymistów. W lutym 2020 r., ostatnim miesiącu przed tym, jak Covid-19 sparaliżował polską gospodarkę, wskaźnik ten wynosił 1,3 pkt, choć był już pod wpływem informacji o sytuacji epidemicznej na świecie. W 2019 r. wynosił średnio 7,7 pkt.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Dane gospodarcze
EBC utrzymał stopy procentowe bez zmian
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Dane gospodarcze
PKB strefy euro nieco lepszy od oczekiwań, a Niemcy w stagnacji
Dane gospodarcze
Bank Rosji szczery do bólu. Publikuje czarny scenariusz
Dane gospodarcze
Amerykańska inflacja pozytywnie zaskoczyła inwestorów
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Dane gospodarcze
GUS: Stopa bezrobocia rejestrowanego we wrześniu jeszcze w górę
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama