Reklama

Citroen stawia na nowości

Citroen przygotowuje kilka premier — ujawniła szefowa tej marki Linda Jackson — dla powstrzymania spadku sprzedaży, co zagraża sanacji całej grupy PSA, która otarła się o bankructwo.

Publikacja: 31.08.2015 11:34

Citroen jest zdeterminowany zwiększyć sprzedaż w Chinach mimo malejącego popytu, a mają temu pomóc trzy premiery w ciągu najbliższych 2 lat. — Te nowe modele będą produkowane na masową skalę Nie prowadzę strategii niszowej — wyjaśniła Jackson.

Citroen notujący poważne zmniejszenie sprzedaży jest kulą u nogi grupy Peugeota, który błyskotliwie poprawia sytuację. Po roku od objęcia stanowiska prezesa przez Carlosa Tavaresa grupa osiągnęła wzrost zysku w I półroczu po latach strat, sprzedaż modeli Peugeota wzrosła o 3,9 proc., a Citroena zmalała o 2,7 proc., a w lipcu nawet o 14 proc.

Ta klęska zmusiła do głębokich przemyśleń firmę bardziej znaną z podejmowania ryzyka niż z zajmowania wyraźnej pozycji. Niewielu rywali potrafiło zaoferować rynkowi tak odmienne modele jak luksusowa limuzyna DS i spartański 2CV, które współistniały w latach 1955-75.

W minionej dekadzie Citroen robił wiele i inwestował, by wejść na wyższy segment rynku takimi samochodami jak limuzyna C5 i gama DS. W 2014 r. DS została wyodrębnioną jako samodzielna marka, a z drugiej strony wykluczono zastąpienie C5 nowym autem. W 2012 r. rezygnowano z wersji C6.

Największym obecnie wyzwaniem dla Citroena jest wyrobienie sobie miejsca na rynku pojazdów masowych, co wiąże się z sukcesem każdego modelu, których gamę zmniejszono o połowę. — Znajdujemy się w głównym nurcie i zabieramy się do ciężkiej pracy. Musimy mieć coś, co się przyjmie — stwierdziła pani prezes.

Reklama
Reklama

Jackson wybrała nieco zaskakującą estetykę, której uosobieniem jest C4 Cactus, następnym do unowocześnienia ma być C3 w przyszłym roku. Trwają też prace nad zmianą nazw modeli, może dojść do decyzji o rezygnacji z liczb przy literze C i przejście do indywidualnych nazw.

Podczas salonu we Frankfurcie we wrześniu Citroen pokaże pojazd koncepcyjny będący pochodną samochodu plażowego z tworzyw sztucznych Méhari. Bardziej prawdopodobnym kandydatem do masowej produkcji jest kompaktowy SUV C4 Aircross pokazany w 2014 r. w Szanghaju.

Wiele zależy od Chin, gdzie Linda Jackson ma nadzieję na osiągnięcie lekkiego wzrostu sprzedaży do 330 tys. sztuk w tym roku, mimo malejącego popytu. — Nie jestem pewna, co będzie w Chinach, ze względu na wydarzenia z ostatnich dni. Mamy nadzieję, że to wszystko uspokoi się — stwierdziła. reuters, p. r.

Biznes
Ostrzeżenie szefa NATO, eksport polskich kosmetyków i cła Meksyku na Chiny
Materiał Promocyjny
MLP Group z jedną z największych transakcji najmu w Niemczech
Biznes
Nowa Jałta, czyli nieznane szczegóły planu Donalda Trumpa
Materiał Promocyjny
Polska jest dla nas strategicznym rynkiem
Biznes
MacKenzie Scott rozdaje majątek. Była żona Bezosa przekazała ponad 7 mld dolarów
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Biznes
Bruksela pod presją, kredyty Polaków i bariery handlowe w UE
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama