Ok. 6 tys. osób zapisało się na akcje Play Communications, właściciela sieci komórkowej Play, w pierwszych dniach trwającej od 3 lipca publicznej oferty (IPO) – wynika z informacji „Rzeczpospolitej". To więcej niż średnia dla prywatnych IPO w Warszawie z ostatnich pięciu lat.
Przedstawiciele rynku kapitałowego nie kryją zadowolenia. Mają nadzieję, że warta nawet 5,3 mld zł oferta (na osoby indywidualne przypada do 5 proc. walorów) rozrusza drobnych inwestorów zrażonych kryzysem finansowym, stratami na JSW i ogólnie słabą koniunkturą na rynku akcji, która w poprzednich latach wielu dała się we znaki.
Zakład o przyszłość
Zapisy osób indywidualnych na akcje telekomu kończą się 12 lipca.
– Szacuję, że w sumie na akcje Playa może zapisać się nawet kilkanaście tysięcy osób. W dużej mierze są to oczywiście ludzie, którzy mają już pewne doświadczenie rynkowe, chociaż nie brakuje też zupełnie nowych, którzy przychodzą do nas i otwierają rachunki maklerskie – mówi broker, prosząc o anonimowość.
Zdaniem Jarosława Banasiaka z Departamentu Rynków Regulowanych Domu Maklerskiego mBanku, indywidualnych inwestorów przyciąga konstrukcja oferty, nagradzająca tych, którzy szybko (do 7 lipca) zapisali się na akcje.