Reklama

Wielka przebudowa Barcelony. Miasto dla pieszych, nie samochodów

Więcej miejsca dla pieszych, mniej dla samochodów. Stolica Katalonii, Barcelona pokazuje, że naprawdę się zmienia i ma być miastem, w którym żyje się lepiej.

Aktualizacja: 15.11.2020 17:05 Publikacja: 15.11.2020 16:44

Superblock w Barcelonie

Superblock w Barcelonie

Foto: AFP

Pierwszy „superblok”, czyli wydzielone ulice, po których ruch samochodów jest drastycznie ograniczony, władze miasta wydzieliły już w 2016 roku. Teraz burmistrz Ady Colau zdecydowała, że w ciągu następnych 10 lat powstaną potężne obszary, po których auta będą mogły się poruszać jedynie po wydzielonych pasach i tylko w jedną stronę, a niektóre ulice w ogóle zostaną zamknięte dla samochodów, z wyjątkiem mieszkańców, dystrybucji i służb komunalnych. Większość tego obszaru mają stanowić pasaże wyłącznie dla pieszych oraz parki i inne tereny zielone.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

RP.PL i The New York Times

Kup roczną subskrypcję w promocji - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Biznes
Zaproszenie AfD było błędem. Związek Przedsiębiorców Rodzinnych koryguje stanowisko
Biznes
Polacy doceniają UE, Czechy w projekcie Gigafabryki AI i wyższy CIT dla banków
Biznes
Dziennikarka „Rzeczpospolitej” i „Parkietu” wyróżniona nagrodą „ESG Angels”
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Biznes
InPost wspiera polską AI, słabe kredyty w Polsce i kłopoty rosyjskich firm
Materiał Promocyjny
Nowa era budownictwa: roboty w służbie ludzi i środowiska
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama