Reklama

Wielka przebudowa Barcelony. Miasto dla pieszych, nie samochodów

Więcej miejsca dla pieszych, mniej dla samochodów. Stolica Katalonii, Barcelona pokazuje, że naprawdę się zmienia i ma być miastem, w którym żyje się lepiej.

Aktualizacja: 15.11.2020 17:05 Publikacja: 15.11.2020 16:44

Superblock w Barcelonie

Superblock w Barcelonie

Foto: AFP

Pierwszy „superblok”, czyli wydzielone ulice, po których ruch samochodów jest drastycznie ograniczony, władze miasta wydzieliły już w 2016 roku. Teraz burmistrz Ady Colau zdecydowała, że w ciągu następnych 10 lat powstaną potężne obszary, po których auta będą mogły się poruszać jedynie po wydzielonych pasach i tylko w jedną stronę, a niektóre ulice w ogóle zostaną zamknięte dla samochodów, z wyjątkiem mieszkańców, dystrybucji i służb komunalnych. Większość tego obszaru mają stanowić pasaże wyłącznie dla pieszych oraz parki i inne tereny zielone.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Rząd zamawia druk Poradnika Bezpieczeństwa. Ile za to zapłacimy i kiedy do nas dotrze?
Biznes
Trump w Londynie, 4 mld na cybertarczę i zapowiedź głębokich reform w Niemczech
Biznes
Rosyjskie ambicje kosmiczne. Konkurent Starlinka w fazie testów?
Biznes
Potężny atak hakerski. Wyciekły dane logowania ponad 140 tysięcy kont Polaków
Biznes
Sankcje na Rosję opóźnione, spór CDU–SPD i propozycja reparacji Prezydenta
Reklama
Reklama