Reklama

Co gromadzimy w czasie pandemii. Rosjanie respiratory

W czasach pandemii Covid-19 konsumenci w Europie zaczęli masowo wykupować papier toaletowy. I nie wierzyli ani władzom, ani sklepom, że naprawdę go nie zabraknie.

Aktualizacja: 20.04.2020 16:45 Publikacja: 20.04.2020 16:37

Co gromadzimy w czasie pandemii. Rosjanie respiratory

Foto: AFP

Oprócz tego makaron, cukier, mąkę, ryż, sól. Francuzi masowo wykupują nadal wodę butelkowaną i wino, a Brytyjczycy mrożony groszek zielony i mocny alkohol. Wszyscy, w tym także Polacy kupują konserwy i słodycze. Niemcy, oprócz typowego europejskiego zestawu masowo wycofują z banków gotówkę. I muszą ją głęboko chować, bo jednocześnie wzrosła kwota transakcji opłacanych kartami kredytowymi.

Zdaniem Garego McLeana, profesora biologii molekularnej London Metropolitan University Niemcy nie postępują tak dlatego, że obawiają się braku gotówki w bankach, które wprawdzie zamknęły swoje oddziały, ale zapełniają bankomaty gotówką. Po pierwsze zawsze byli do niej przywiązani. Natomiast teraz raczej czekają, aż ich banknoty staną się bezpieczniejsze i z czasem wirus zniknie z ich powierzchni. Według niektórych źródeł jest on w stanie utrzymać się tam nawet 72 godziny. To dlatego bank centralny USA, Rezerwa Federalna przetrzymuje dolary przysłane z Azji przez 7-10 dni. Jak informuje „Financial Times” podobnie postępują banki centralne Chin, Korei Południowej i Polski.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Biznes
Ciepło, taniej i bez tłoku. Wakacje poza sezonem bardziej popularne
Biznes
Weto prezydenta, miliardy z banków do budżetu i odbicie konsumpcji
Biznes
Minister cyfryzacji: Prezydent Polski wyłącza Ukrainie satelitarny internet
Biznes
Nierealne żądania Kremla, podatkowa batalia i kłopoty niemieckiej gospodarki
Biznes
Fundusz z grupy BGK inwestuje w spółkę produkującą satelity
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama