Brazylijska firma ma apetyt na Body Shop

Największa w Brazylii firma kosmetyczna Natura Cosmeticos złożyła koncernowi L'Oreal ofertę kupna należącej do niego sieci sklepów Body Shop.

Aktualizacja: 09.06.2017 13:47 Publikacja: 09.06.2017 13:32

Brazylijska firma ma apetyt na Body Shop

Foto: www.thebodyshop.com

Francuski koncern L'Oreal poinformował, że Natura wyceniła Body Shop na miliard euro. Jeśli negocjacje pójdą pomyślnie, niebawem dojdzie do realizacji transakcji.

L'Oreal kupił Body Shop w 2006 r. za 940 mln euro. Na początku bieżącego roku koncern zapowiedział, że zamierza zmienić swoją strategię wobec tej marki i nie wyklucza sprzedania jej.

Brytyjska sieć sklepów kosmetycznych naturalnych Body Shop została założona w 1976 r. przez Anitę Roddick. Popularność na rynku zdobyła dzięki propagowanej przez siebie ideologii. Był to wtedy jeden z nielicznych sklepów sprzedających wyłącznie naturalne, proekologiczne i etyczne kosmetyki, w tym produkty wegetariańskie i wegańskie.

Dziś jednak Body Shop ma coraz większą konkurencję ze strony nowych firm w branży oferujących naturalne, nietestowane na zwierzętach kosmetyki. W ubiegłym roku sprzedaż spółki spadła o 4,8 proc., a marża zysku skurczyła się o 3,7 proc.

Natura jest natomiast czołowym producentem kosmetyków w Brazylii. Jest obecna w siedmiu państwach Ameryki Południowej oraz we Francji. Z Body Shopem dzieli podobne wartości – również stawia na oryginalne i naturalne produkty. Połączenie dwóch firm może zatem pomóc obydwu firmom umocnić swoją pozycję w światowym rynku.

- Niezmiernie miło mi ogłosić, że Natura może być potencjalnym nowym „domem” dla Body Shopu. To najlepszy właściciel (dla tej firmy – red.), jakie mogliśmy sobie wyobrazić, do tego, by pielęgnować naturalność i etyczność tej marki - podkreślił Jean-Paul Agon, prezes L'Oreal, cytowany przez BBC.

Francuski koncern L'Oreal poinformował, że Natura wyceniła Body Shop na miliard euro. Jeśli negocjacje pójdą pomyślnie, niebawem dojdzie do realizacji transakcji.

L'Oreal kupił Body Shop w 2006 r. za 940 mln euro. Na początku bieżącego roku koncern zapowiedział, że zamierza zmienić swoją strategię wobec tej marki i nie wyklucza sprzedania jej.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Wielkie firmy zawierają sojusz kaucyjny. Wnioski do KE i UOKiK
Biznes
KGHM zaktualizuje strategię i planowane inwestycje
Biznes
Rośnie znaczenie dobrostanu pracownika
Materiał partnera
Handel z drugiej ręki napędza e-commerce
Materiał partnera
TOGETAIR 2024: drogi do ocalenia Ziemi