Francuski koncern L'Oreal poinformował, że Natura wyceniła Body Shop na miliard euro. Jeśli negocjacje pójdą pomyślnie, niebawem dojdzie do realizacji transakcji.
L'Oreal kupił Body Shop w 2006 r. za 940 mln euro. Na początku bieżącego roku koncern zapowiedział, że zamierza zmienić swoją strategię wobec tej marki i nie wyklucza sprzedania jej.
Brytyjska sieć sklepów kosmetycznych naturalnych Body Shop została założona w 1976 r. przez Anitę Roddick. Popularność na rynku zdobyła dzięki propagowanej przez siebie ideologii. Był to wtedy jeden z nielicznych sklepów sprzedających wyłącznie naturalne, proekologiczne i etyczne kosmetyki, w tym produkty wegetariańskie i wegańskie.
Dziś jednak Body Shop ma coraz większą konkurencję ze strony nowych firm w branży oferujących naturalne, nietestowane na zwierzętach kosmetyki. W ubiegłym roku sprzedaż spółki spadła o 4,8 proc., a marża zysku skurczyła się o 3,7 proc.
Natura jest natomiast czołowym producentem kosmetyków w Brazylii. Jest obecna w siedmiu państwach Ameryki Południowej oraz we Francji. Z Body Shopem dzieli podobne wartości – również stawia na oryginalne i naturalne produkty. Połączenie dwóch firm może zatem pomóc obydwu firmom umocnić swoją pozycję w światowym rynku.