Sobota była pierwszym dniem faktycznego obowiązywania unijnej dyrektywy dotyczącej płatności (PSD2) i banki musiały zmienić sposób logowania się klientów. Jedną z najważniejszych zmian jest pojawiająca się podczas logowania konieczność podawania kodów wysłanych np. SMS-em w celu dodatkowej weryfikacji. Sporo klientów napotkało przeszkody techniczne.
Kłopotliwe SMS-y
W poniedziałek duże utrudnienia w dostępie do systemu bankowości internetowej mieli klienci Aliora. Niektórym z nich nie wyświetlało się np. okno do wpisania kodu przesłanego SMS-em. W poniedziałek wieczorem bank zapewniał, że rozwiązał problemy, ale przeciągnęły się one na wtorek. Niektórzy użytkownicy skarżyli się też na trudności z zalogowaniem do aplikacji mobilnej. Bank we wtorek poinformował nas, że od godziny 11.00 wszystkie systemy działają poprawnie. Zaznaczył, że nie odnotowuje żadnych problemów z funkcjonowaniem bankowości internetowej.
Spore trudności mieli także klienci BOŚ. Niektórzy od trzech dni nie mogli się zalogować do systemu bankowości elektronicznej: system nie wysyłał SMS-ów z kodem lub docierały one z kilkudziesięciominutowym opóźnieniem. Klienci narzekali, że nie mogą dodzwonić się na infolinię.
Bank informował, że jest świeżo po wdrożeniu zmian związanych z PSD2, jego serwery są mocno obciążone, co może skutkować opóźnieniami w wysyłce kodów. Problem także w tym, że bank wycofał stary system internetowy, który nie spełniał wymogów bezpieczeństwa. System bankowości elektronicznej BOŚBank24 Twoje e-Konto zastąpiono nowym systemem BOŚBank24. Wyłączona została również dotychczasowa aplikacja mobilna dla klientów tego banku, a nowa wersja nadal nie jest dostępna.