Zmiany w bankach przysporzyły kłopotów z logowaniem

Wdrożenie unijnej dyrektywy dotyczącej płatności przysporzyło bankowym systemom wielu problemów.

Aktualizacja: 17.09.2019 13:13 Publikacja: 17.09.2019 13:03

Zmiany w bankach przysporzyły kłopotów z logowaniem

Foto: Adobe Stock

Sobota, 14 września, była pierwszym dniem faktycznego obowiązywania unijnej dyrektywy dotyczącej płatności (PSD2). Z tego powodu banki musiały zmienić sposób logowania się klientów do rachunków przez internet. Nowe rozwiązania mają poprawić bezpieczeństwo – jedną z najważniejszych zmian jest konieczność podawania kodów wysłanych np. SMS w celu dodatkowej weryfikacji podczas logowania. Jednak sporo klientów napotkało na nieoczekiwane przeszkody.

Czytaj także:  Duże zmiany w logowaniu. Jak to wygląda w głównych bankach? 

W poniedziałek duże utrudnienia w dostępie do systemu bankowości internetowej mieli klienci Aliora. Niektórym z nich nie wyświetlało się np. okno do wpisania kodu przesłanego SMS-em. W poniedziałek wieczorem bank zapewniał, że rozwiązał problemy, ale przeciągnęły się one na dzisiaj. Niektórzy użytkownicy skarżą się na trudności z zalogowaniem do aplikacji mobilnej. Bank odpisał, że faktycznie u niektórych użytkowników aplikacja mogła dziś przez chwilę działać wolniej, zapewnia, że pracuje nad naprawą. 

Spore problemy mieli też klienci BOŚ. Niektórzy od trzech dni nie mogli się zalogować do systemu bankowości elektronicznej. Problem był w tym, że system nie wysyłał SMS-ów z kodem lub docierały z dużym, kilkudziesięciominutowym opóźnieniem. Klienci narzekali, że nie mogą dodzwonić się na infolinię. „Jesteśmy świeżo po wdrożeniu zmian związanych z PSD2. Nasze serwery są mocno obciążone, co może skutkować opóźnieniami SMS. Prosimy o cierpliwość. Przepraszamy za niedogodności” – pisał BOŚ. Bank wycofał też stary system internetowy, który nie spełniał wymogów bezpieczeństwa. System bankowości elektronicznej BOŚBank24 Twoje e-Konto zastąpiono nowym systemem BOŚBank24. Wyłączona została również dotychczasowa aplikacja mobilna dla klientów tego banku, nowa wersja nadal nie jest dostępna.

Największe problemy mieli klienci niewielkiego Volkswagen Banku Polska. W poniedziałek nie mogli zupełnie zalogować się do systemu, nie działała infolinia, brakowała jakichkolwiek informacji na stronie banku. Co gorsza, system nie działał już od piątku. Bank przyznał, że występują problemy techniczne systemów. W związku powyższym dostęp do systemu transakcyjnego może być utrudniony. Pracujemy nad jak najszybszym przywróceniem pełnej dostępności. Przepraszamy za ewentualne niedogodności w korzystaniu z naszych usług". Wprawie w poniedziałek wieczorem strona logowania była aktywna, ale także w tym banku problemy przeciągnęły się na wtorek: przejście do strony logowania jest możliwe, ale samo zalogowanie już nie.

We wtorek o godz. 18 Volkswagen Bank poinformował, że system znowu działa. "W związku z prowadzonymi pracami nad aktualizacją systemu transakcyjnego Volkswagen Banku, wystąpiły czasowe utrudnienia w dostępie do bankowości elektronicznej. Pełna funkcjonalność systemu została już przywrócona. Zapewniam, że wszystkie dostępne zasoby zostały zaangażowane w prace nad jak najszybszym udostępnieniem nowego serwisu naszym klientom" - podał bank. 

Z problemami uporał się już Nest Bank, którego klienci w poniedziałek mieli problemy z dostępem do bankowości elektronicznej i aplikacji mobilnej, nawet jeśli udawało im się już dostać na swoje konto i wykonać jakąś operację, trwało to długo, bo czas pracy systemu był znacznie wydłużony.

Również klienci Idea Banku mieli problemy z logowaniem choć sam bank przyznawał, że dla większości klientów nowe mechanizmy logowania do bankowości zgodne z PSD2 działały poprawnie. Problemy pojawiły się zaś podczas dodawania urządzenia jako zaufanego (pozwala logować się ze swojego urządzenia – telefonu lub komputera – bez nieco uciążliwej konieczności dodatkowego wpisywania kodu SMS).

Sobota, 14 września, była pierwszym dniem faktycznego obowiązywania unijnej dyrektywy dotyczącej płatności (PSD2). Z tego powodu banki musiały zmienić sposób logowania się klientów do rachunków przez internet. Nowe rozwiązania mają poprawić bezpieczeństwo – jedną z najważniejszych zmian jest konieczność podawania kodów wysłanych np. SMS w celu dodatkowej weryfikacji podczas logowania. Jednak sporo klientów napotkało na nieoczekiwane przeszkody.

Czytaj także:  Duże zmiany w logowaniu. Jak to wygląda w głównych bankach? 

Pozostało 86% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Banki
Największy bank USA pozwał drugi bank Rosji. Groźba konfiskaty blisko 10 mld dolarów
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Banki
Wakacje kredytowe mają zostać przedłużone. "Większość zagłosuje za tym pomysłem"
Banki
Kadrowa miotła dotarła do Banku Pekao. Kto zostanie prezesem?
Banki
Miotła kadrowa dotarła do Banku Pekao. Powołano nową radę nadzorczą
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Banki
Szwajcaria nie chce powtórki z bankructwa Credit Suisse