Jacek Lenart prowadzi Studio A4, założone w 1989 roku. Do jego realizacji należą m.in. Galeria Sztuki Współczesnej „Trafostacja Sztuki Szczecin”, Dom Towarowy Kupiec w Szczecinie, Stargardzkie Centrum Kultury z teatrem, zabudowa usługowo-mieszkalna kwartału staromiejskiego w Stargardzie Szczecińskim.
Studio A4 Jacka Lenarta jest też współautorem ze strony polskiej gmachu Filharmonii Szczecińskiej (proj. Brarozzi Veiga) oraz Centrum Kulturalno-Kongresowego Jordanki w Toruniu (proj. Fernando Menis).
W wielu konkursach architektonicznych laureat brał udział jako sędzia: na siedzibę Rady Europy „Residence Palast” w Brukseli, Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, Wydział Informatyki Uniwersytetu Gdańskiego w Gdańsku, Teatr Nowy w Warszawie, czy Centrum Dialogu Przełomy w Szczecinie. Laureat prestiżowych nagród, m.in. Europejskiej Nagrody Miesa van der Rohe.
Dorobek laureata prezentuje wystawa w warszawskiej siedzibie SARP-u.
- Chyba nigdy nie potrafiłem powiedzieć, dlaczego zostałem architektem – mówił Jacek Lenart podczas piątkowej uroczystości. - Wiadomo, że aby ten zawód sprawować, trzeba skazać się na samotność. Zbudować w sobie przekonania o mocy podjętej decyzji, żeby nie zboczyć z obranej drogi.
Ale z drugiej strony podkreślał potrzebę wspólnego działania i budowania nie na słowach, lecz na czynach. - Praca architekta jest dobra dla ludzi, którzy ją kochają – przekonywał. - Twierdzę, że dzisiaj nasza praca jest dwa razy trudniejsza niż na początku lat 90. Dużo więcej jest odpowiedzialności i obciążeń, które nie są w żaden sposób wynagradzane. Poświęcenie się tej pracy wymaga naprawdę zauroczenia.
Projektanci najlepszych budynków
Ogłoszono też laureatów XXIII edycji konkursu „Polski cement w architekturze” na najlepszą realizację architektoniczną z użyciem technologii żelbetowej. Wpłynęły na niego 22 prace, a nominację do finału zyskało 9 obiektów. Jury przyznało Nagrodę Główną Budynkowi Komisji Sejmowych w Warszawie, zaprojektowanemu przez Bolesława Stelmacha z zespołem (Stelmach i Partnerzy Biuro Architektoniczne). Doceniono, że nowy budynek dobrze wpisuje się w kontekst zabytkowego kompleksu sejmowego. Betonowe elewacje z pionowymi filarkami międzyokiennymi, kontrastującymi z mocnymi poziomymi gzymsami w pełni wykorzystują możliwości estetyczne materiału, a wewnętrzne betonowe filary, ściany i belki tworzą logiczną i wytrzymałą strukturę.
I przyznano dwie równorzędne nagrody. Bartoszowi Trzopowi (Trzop Architekci) za Curtain House/ Dom „Kurtyna” – dom jednorodzinny na Mazowszu z fasadami odlanymi z betonu na wzór zaokiennych zasłon. A także JEMS Architektom za Budynek biurowo-usługowo-hotelowy z garażem podziemnym przy ul. Postępu 4 w Warszawie, w którym kreatywnie wykorzystano prefabrykaty betonowe. Dzięki temu budynek zyskał indywidualny charakter, odróżniający go od bezosobowych biurowców.
Nagroda specjalna przypadła krakowskiemu Biuro Projektów Lewicki Łatak za Kärcher Halę Cracovię – Centrum Sportu Niepełnosprawnych w Krakowie. W opinii jury: „Beton eksponowany śmiało w całym obiekcie nadaje mu spartański, adekwatny do sportowej funkcji wyraz architektoniczny.”
Stowarzyszenie Producentów Cementu i Stowarzyszenie Architektów Polskich
przyznało też indywidualną nagrodę specjalną Markowi Budzyńskiemu za całokształt działalności twórczej.
A medalami SARP „Bene Merentibus”. przyznawanymi osobom zasłużonym dla rozwoju i upowszechniania architektury, uhonorowano fińskiego architekta pof. Pekka Salminena, dziennikarza Piotra Sarzyńskiego oraz Elżbietę i Adama Czyżewskich.