Artykuł powstał we współpracy z TU ZDROWIE

Czy w okresie pandemii zauważyliście państwo większe zainteresowanie zdrowiem wśród Polaków?

Pandemia przyczyniła się do tego, że obecnie więcej osób dostrzega potrzebę opieki zdrowotnej, chce mieć pewność, że w razie nagłej konieczności skorzystania z usług medycznych ma zapewniony szybki i łatwy kontakt z lekarzem. Jednocześnie wszyscy mają świadomość ryzyka zakażenia koronawirusem i potrzeby jego ograniczania. To z pewnością jest przyczyną znacznego wzrostu zainteresowania usługami medycznymi świadczonymi na odległość. Od kilku miesięcy obserwujemy dynamiczny wzrost zainteresowania usługami telemedycyny wśród ubezpieczonych oraz klientów TU Zdrowie.

E-wizyta pozwala w sposób zdalny skonsultować się z lekarzem – bez potrzeby wychodzenia z domu, co pozwala uniknąć ryzyka zakażenia siebie i swoich bliskich w drodze oraz w przychodni. Ubezpieczeni podczas zdalnej konsultacji mogą otrzymać e-receptę, e-skierowanie czy e-zwolnienie lekarskie.

Czy okres urlopowy to dobry moment, żeby zatroszczyć się o kondycję po kilku miesiącach siedzenia w domu?

Każdy moment jest dobry, by zatroszczyć się o zdrowie i kondycję fizyczną, ale faktycznie, szczególnie teraz, w zmienionych warunkach, aktywność fizyczna oraz dobrze zbilansowana dieta wydają się być bardziej istotne niż dotychczas. Przebywanie w domu nie sprzyja zachowaniu dobrej kondycji ani fizycznej, ani psychicznej. Sytuacja wyzwala negatywne emocje, których wypadkową są: napięcie i stres, deficyt snu, problemy z koncentracją, przemęczenie czy znużenie. Każdy z tych czynników niekorzystnie wpływa na nasze zdrowie, aktywność dnia codziennego, witalność czy efektywność w pracy zdalnej. Warto więc wykorzystać wakacyjny urlop, by zatroszczyć się o zdrowie i swoją kondycję.

Ostatnio wprowadziliście państwo nowy produkt – Polisę TeleRefundacyjną. Na czym ona polega?

Polisa TeleRefundacyjna to produkt, którego powstanie zdecydowane przyspieszyła pandemia. W związku z wprowadzeniem stanu epidemicznego w ciągu 24 godzin przeszliśmy na pracę zdalną. Niezależnie od wdrożenia środków bezpiecznej pracy dla pracowników uznaliśmy, że sytuacja wymaga szczególnej troski również o klientów oraz szybkiego rozpoznania ich potrzeb. Dzięki tym działaniom zrozumieliśmy, że w czasie pandemii, ale również w czasach schłodzenia gospodarki, klienci oczekują nowego produktu zdrowotnego, dopasowanego do obecnej sytuacji epidemicznej oraz ograniczonych możliwości finansowych głównie w budżetach pracodawców. Istotą Polisy TeleRefundacyjnej jest realizacja usług medycznych poprzez dwa kanały: telemedyczny (e-konsultacje) oraz refundacyjny (e-wnioski), tj. zwrot poniesionych kosztów za usługę medyczną, zrealizowaną samodzielnie w dowolnej placówce medycznej na terenie całego kraju. Dzięki e-konsultacjom ubezpieczeni mogą uzyskać poradę lekarzy 28 specjalizacji, w tym internisty i pediatry. Z kolei dzięki e-refundacji ubezpieczeni mogą korzystać z każdej placówki w Polsce, a następnie złożyć wniosek online o zwrot kosztów.

Nowa polisa ma atrakcyjną cenę. Składka za pracownika zaczyna się już od 15 zł miesięcznie.

Co obejmuje polisa?

Podstawowy wariant obejmuje dostęp do lekarzy internistów, pediatrów oraz kilkunastu specjalistów. Zakres można rozszerzyć o świadczenia medycyny pracy, programy profilaktyczne, rehabilitację czy opcję dostępu do innych specjalistów. Realizacja usług medycznych w trybie zdalnym (e-konsultacje) jest możliwa przez telefon, wideo czy czat. Ponadto, jak już wspomniałem, ubezpieczony może skorzystać z opcji e-refundacji.

A co w ramach tej oferty przygotowaliście dla agentów i brokerów?

Dla pośredników przygotowaliśmy nowy kalkulator dostępny przez naszą stronę internetową www.tuzdrowie.pl. To unikalne na polskim rynku narzędzie, za pośrednictwem którego można w sposób zdalny, podczas spotkania z klientem, przygotować zindywidualizowaną ofertę. Kalkulator przeznaczony jest do konstruowania ofert grupowych dla pracodawców zatrudniających do 30 osób.

Równocześnie na dziesiąte urodziny odświeżyliście swoją stronę internetową. Co się zmieniło?

Nasza nowa strona jest bardziej przejrzysta, nowoczesna, łatwa do poruszania się i jeszcze bardziej przyjazna klientom. Szczególnie chcielibyśmy się pochwalić nowoczesnym i kompleksowym narzędziem – Panelem Ubezpieczonego, który umożliwia umówienie telekonsultacji (e-wizyty), umówienie konsultacji stacjonarnej z dostępem do grafiku lekarzy oraz zamówienie usługi medycznej poprzez formularz zgłoszeniowy. Dodatkowo pozwala ubezpieczonym sprawdzić zakres ubezpieczenia wraz z opisem świadczeń czy wyszukać dostępne placówki w wybranym wariancie. Nowością, którą tylko TU Zdrowie zapewnia swoim ubezpieczonym, jest możliwość zwrotu kosztów wizyt lekarskich i badań w pełni drogą elektroniczną. Dzięki temu ułatwiliśmy tryb składania wniosków, a tym samym znacząco skróciliśmy czas wypłaty świadczeń. Zwykle już po około pięciu–siedmiu dniach od złożenia wniosku otrzymuje się zwrot kosztów.

Dodatkowo Panel Ubezpieczonego pozwala na sprawdzenie historii wizyt lekarskich, można również dołączyć dokumentację medyczną, wyniki badań, które ubezpieczony zawsze ma pod ręką poprzez stronę WWW, aplikację mobilną i może udostępnić lekarzowi podczas wizyt stacjonarnych czy zdalnych.

Jak długie są kolejki do tych specjalistów?

Kolejek w zasadzie nie ma. Zapewniamy naszym klientom dostęp do internistów w ciągu jednego dnia, w ciągu trzech dni do lekarzy specjalistów i w ciągu pięciu–siedmiu dni do lekarzy rzadkich specjalności, takich jak np. endokrynolog. Ubezpieczeni mogą, w ramach swoich pakietów medycznych, korzystać bezgotówkowo z największej na rynku sieci ponad 3,3 tys. placówek medycznych, a ze wszystkich pozostałych na zasadach refundacji.