„Kluczowe oczekiwania klientów wobec jednoosobowych i małych kancelarii radców prawnych w Polsce" – pod tym hasłem prowadzone były badania zlecone przez Krajową Izbę Radców Prawnych. Jako pierwsi prezentujemy ich wynik.
– Ponad 25 lat po zmianach ustrojowych i dziesięć lat po otwarciu dostępu do zawodów prawniczych, radcowie prawni, zdając sobie sprawę z faktu, że zaspokojenie potrzeb klientów stanowi źródło przewagi na konkurencyjnym rynku, poszukują sposobów na jak najskuteczniejsze wyróżnienie swojej oferty – mówi Maciej Bobrowicz, prezes Krajowej Rady Radców Prawnych.
– Wierzę, że raport jest dobrym punktem wyjścia do szukania odpowiedzi na pytanie, jak skutecznie konkurować na rynku usług prawnych i budować przewagę rynkową radców.
I właśnie, aby uzyskać odpowiedź na nie, przepytano prawie 370 osób, które m.in. poproszono o oznaczenie spośród wytypowanych 28 czynników kształtujących oczekiwania klientów od jednego do maksymalnie pięciu ich zdaniem kluczowych.
Okazuje się, że dla respondentów wcale nie jest istotne, czy dana kancelaria jest innowacyjna albo współpracuje z renomowanym partnerem zagranicznym. Co więcej, nie było dla nich również istotne, czy dany prawnik wzbudza zaufanie i czy pracuje w kancelarii położonej w atrakcyjnej nieruchomości. Jako istotne te czynniki określiło tylko 3 proc. badanych. Z raportu wynika, że liczy się przede wszystkim: skuteczność (na którą wskazało 87,9 proc. badanych), kompetencje i wiedza (69,7 proc.), rzetelność (42,4 proc.) czy sprawna i szybka obsługa (42,4 proc.).