Adwokat się zareklamuje, ale bez porównań - zmiana kodeksu etyki

Palestra chce jeszcze w tym roku zreformować swój kodeks etyki. Szykuje się poszerzenie granic dopuszczalnego informowania o usługach.

Aktualizacja: 18.01.2017 08:21 Publikacja: 18.01.2017 06:46

Adwokat się zareklamuje, ale bez porównań - zmiana kodeksu etyki

Foto: Fotorzepa, Marian Zubrzycki

Komisja Etyki przy Naczelnej Radzie Adwokackiej chce jeszcze w tym roku uchwalić nowe zasady etyki zawodowej. Zmiany mają dotyczyć m.in. zakresu autopromocji adwokata, podejmowania innych zajęć zawodowych, a także zachowania w razie konfliktu z prawem.

Jak się dowiedziała „Rzeczpospolita", komisja rozważy propozycję dopuszczenia zasiadania w zarządach spółek prawa handlowego. Ma być jednak utrzymana wyraźna granica angażowania się adwokata w biznes. Będzie szczególnie istotna po doświadczeniach z udziałem warszawskich adwokatów w spekulacjach roszczeniami do reprywatyzowanych gruntów.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Matura i egzamin ósmoklasisty
Egzamin 8-klasisty: język polski. Odpowiedzi eksperta WSiP
Prawo rodzinne
Rozwód tam, gdzie ślub. Szybciej, bliżej domu i niedrogo
Nieruchomości
Czy dziecko może dostać grunt obciążony służebnością? Wyrok SN
Prawo w Polsce
Jak zmienić miejsce głosowania w wyborach prezydenckich 2025?
Prawo drogowe
Ważny wyrok dla kierowców i rowerzystów. Chodzi o pierwszeństwo