Stanowisko Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej z 13 listopada 2007 r. w sprawie zatrudniania handlowców w formie telepracy

Publikacja: 13.11.2007 16:13

W wyniku nowelizacji kodeksu pracy ([link=http://aktyprawne.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr?id=239914]ustawą z 24 sierpnia 2007 r. o zmianie ustawy - Kodeks pracy oraz niektórych innych ustaw – DzU nr 181, poz. 1288[/link]) dodano rozdział II b, który reguluje zasady zatrudniania pracowników w formie telepracy.

Przepisy zawarte w tym rozdziale definiują pojęcie telepracownika, określają istotę telepracy oraz wymagane warunki jej stosowania przez pracodawcę. Nie wskazują jednak rodzajów pracy, przy wykonywaniu których może być stosowana telepraca. Z ustawy wynika natomiast, że warunki stosowania przez pracodawcę telepracy powinny być określone w porozumieniu zawartym między pracodawcą i zakładową organizacją związkową albo w regulaminie utworzonym przez pracodawcę po konsultacji z przedstawicielami pracowników. [b]Jednym z postanowień takiego porozumienia bądź regulaminu może być wskazanie, z uwzględnieniem zasad zawartych w ustawie, stanowisk czy rodzajów prac, przy których u danego pracodawcy dopuszcza się możliwość zatrudniania pracowników w warunkach telepracy.[/b]

W myśl art. 675 § 1 k.p. praca może być wykonywana regularnie poza zakładem pracy, z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu przepisów o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

(...) [b]Jednym z podstawowych warunków zastosowania telepracy w odniesieniu do konkretnego pracownika jest jego zgoda (uzyskana przy nawiązaniu stosunku pracy bądź już w trakcie zatrudnienia). Nie jest zatem dopuszczalne polecenie przez pracodawcę wykonywania pracy w tej formie[/b]. Dlatego warunkiem powierzenia wykonywania pracy w formie telepracy każdemu pracownikowi, w tym również zatrudnionemu np. na stanowisku handlowca, jest spełnienie ustawowych przesłanek stosowania tej formy zatrudnienia.

[i]dr Eugenia Gienieczko

W wyniku nowelizacji kodeksu pracy ([link=http://aktyprawne.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr?id=239914]ustawą z 24 sierpnia 2007 r. o zmianie ustawy - Kodeks pracy oraz niektórych innych ustaw – DzU nr 181, poz. 1288[/link]) dodano rozdział II b, który reguluje zasady zatrudniania pracowników w formie telepracy.

Przepisy zawarte w tym rozdziale definiują pojęcie telepracownika, określają istotę telepracy oraz wymagane warunki jej stosowania przez pracodawcę. Nie wskazują jednak rodzajów pracy, przy wykonywaniu których może być stosowana telepraca. Z ustawy wynika natomiast, że warunki stosowania przez pracodawcę telepracy powinny być określone w porozumieniu zawartym między pracodawcą i zakładową organizacją związkową albo w regulaminie utworzonym przez pracodawcę po konsultacji z przedstawicielami pracowników. [b]Jednym z postanowień takiego porozumienia bądź regulaminu może być wskazanie, z uwzględnieniem zasad zawartych w ustawie, stanowisk czy rodzajów prac, przy których u danego pracodawcy dopuszcza się możliwość zatrudniania pracowników w warunkach telepracy.[/b]

Konsumenci
Pozew grupowy oszukanych na pompy ciepła. Sąd wydał zabezpieczenie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Sądy i trybunały
Dr Tomasz Zalasiński: W Trybunale Konstytucyjnym gorzej już nie będzie
Konsumenci
TSUE wydał ważny wyrok dla frankowiczów. To pokłosie sprawy Getin Banku
Nieruchomości
Właściciele starych budynków mogą mieć problem. Wygasają ważne przepisy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Prawo rodzinne
Przy rozwodzie z żoną trzeba się też rozstać z częścią krów