Kameralnie i offowo

III Bielański Festiwal Teatralny „Twarzą w Twarz”, Bielański Ośrodek Kultury, ul. Goldoniego 1, pojedyncze bilety: 10 zł zł, karnety: 35 zł, rezerwacje: te...

Zwierciadło myśli

Milczące Ciało – Międzynarodowe Warsztaty Sztuki Mimu, Mazowieckie Centrum Kultury i Sztuki, ul. Elektoralna 12, warsztaty: 150 zł (trzy dni), 60 zł (jeden...

Kobieta Brooka

Festiwal Kontakt w Toruniu: Skromne widowiska wychodzą zwycięsko z konfrontacji z wielkimi rozbuchanymi inscenizacjami

Stasiuk prowokuje

Tragikomedia „Czekając na Turka” pokazuje ludzi, którzy czują się wykluczeni, bo nie chcą postępu. Jest w niej coś z Becketta i Mrożka

Marek Walczewski nie żyje

Wybitny aktor teatralny i filmowy zmarł wczoraj w wieku 72 lat, poinformował TVN24. Od czterech lat już nie występował

Requiem dla przyjaciela

Jeden z największych europejskich cmentarzy jest świadectwem tragicznej i skomplikowanej historii minionego stulecia. Raz w roku, w czerwcową noc refleksji...

Zamkowy dziedziniec inspiruje

Rozmowa z Warcisławem Kuncem, dyrektorem naczelnym Opery na Zamku w Szczecinie

Amina chodzi po dachu

To będzie szósta operowa premiera na dziedzińcu. I pierwsza, która przedstawi widzom dzieło rzadko wystawiane w Polsce.

Głosem sięgnąć nieba

Skoro na zamkowym dziedzińcu zaśpiewał Jose Carreras, mogą to również uczynić inni. Tak narodziły się w Szczecinie wokalne rywalizacje nawiązujące do stare...

Płyta z Orfeuszem

Stanisław Moniuszko „Paria”. Szczeciński zespół dokonał pierwszego w historii nagrania tej polskiej opery. Płyta zdobyła nagrodę we Francji

Reklama
Reklama

Konsekwencje szalonej nocy

Twórcy tej premiery postanowili udowodnić, że klasyczna operetka nie starzeje się i doskonale pasuje do naszej rzeczywistości.

Arie dla przyjaciół opery

Halina Drabek jest szczecinianką od 33 lat. Wcześniej mieszkała we Wrocławiu, gdzie przez lata była aktywistką Stowarzyszenia Miłośników Opery.

Filmowa powtórka z Kantora

Legendarne przedstawienia Tadeusza Kantora można teraz oglądać w domu. Zapisy „Wielopole, Wielopole”, „Niech sczezną artyści”, „Nigdy tu już nie powrócę” i...

Samobójstwo Eurydyki

„Orfeusz i Eurydyka”. Warszawski spektakl Mariusza Trelińskiego jest lepszy od wcześniejszej jego wersji w Bratysławie, ale opera Glucka nadal źle znosi fa...

Artyści i uzurpatorzy

Tegoroczne XXIX Warszawskie Spotkania Teatralne stały się ciekawym przyczynkiem do rozmowy o artystycznych poszukiwaniach teatru. Ukazały kondycję zespołów...

"UFO mogłoby wylądować w Szczecinie"

Tegoroczny laureat gdyńskiego Festiwalu R@port, reżyser Paweł Passini opowiada „Rz" o nowym projekcie „U.F.O. Spotykacz". Premiera odbędzie się dziś w Teat...

Taniec z cieniem

Michaił Barysznikow, legendarny rosyjski artysta, wystąpił na Łódzkich Spotkaniach Baletowych. Ma 61 lat, ale zachował dawną klasę, nie udaje też, że jest...

Niezłomny reformator teatru

W 2009 roku, ogłoszonym przez UNESCO Rokiem Jerzego Grotowskiego, minęła dziesiąta rocznica jego śmierci, a 50. – objęcia przezeń i Ludwika Flaszena kierow...

Zanim dostaniemy zawału

„Przyjęcie” było ostatnim spektaklem, nad którym rozpoczął pracę Krzysztof Zaleski. Sztukę Mike’a Leigha z Marią Pakulnis i Krzysztofem Stelmaszykiem, szcz...

Kolaż z okrągłego stołu

„Opera dokumentalna o Okrągłym Stole” pokazana we wtorek w nowej sali Instytutu Teatralnego to rodzaj instalacji parateatralnej, łączącej rozmaite środki m...

Reklama
Reklama