Monikę Strzępkę poparł zespół Teatru Dramatycznego. Ale nie cały

Ponad dwudziestka aktorek i aktorów poparła w specjalnym oświadczeniu dyrektorkę Teatru Dramatycznego Monikę Strzępkę. To nie wszyscy z zespołu. Ma on być...

Niemcy o spektaklu Marty Górnickiej: Szkoła empatii wobec Wschodu Europy

Owacjami na stojąco przyjęła berlińska publiczność niemiecką premierę nowego spektaklu Marty Górnickiej „Matki. Pieśń na czas wojny“ przygotowanego w kopro...

Mariusz Cieślik: Monika Strzępka i dramat w teatrach. To nie pierwszy taki skandal w ostatnich latach

Skandal związany z Moniką Strzępką wykazuje brak nadzoru Rafała Trzaskowskiego nad teatrami. Bo przecież dokładnie to, co dziś dzieje się w Teatrze Dramaty...

Jacek Cieślak: Monika Strzępka i Dramatyczny. Czy feministka może być przemocowa?

Kolejne publikacje o przemocy w teatrze, teraz dotyczące Dramatycznego w Warszawie, muszą w końcu przywrócić działalność środowiskowego gremium, które wery...

Janda, Olbrychski, Seweryn i konkurs szlagierów sezonu

16. edycja Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego Boska Komedia w Krakowie odbędzie się w dniach 8 – 16 grudnia.

Teatr TV z miasta ministra Przemysława Czarnka

Nowe argumenty na rzecz niezwłocznych zmian w zarządzaniu Teatrem TV daje kolejna poniedziałkowa premiera, czyli „Zegarek” Jerzego Szaniawskiego w reżyseri...

Samorząd PiS zakazał Głuchowskiemu grać w „Dziadach”

Odwoływany od ponad 600 dni Krzysztof Głuchowski, dyrektor Teatru im. Słowackiego w Krakowie, zagrał w spektaklu, pomimo kuriozalnej uchwały samorządu, świ...

Konkurs mający obalić Krzysztofa Głuchowskiego w Teatrze Słowackiego unieważniony

Zarząd Województwa Małopolskiego z uwagi na nieusuwalną wadę procedury konkursowej, podjął decyzję o unieważnieniu konkursu na stanowisko dyrektora Teatru...

Bardzo dziwny konkurs na dyrektora Teatru im. Słowackiego

„Zbieram wszystkie dowody łamania prawa” – mówi Krzysztof Głuchowski, dyrektor Teatru im. Słowackiego, gdzie samorząd przeprowadza konkurs na dyrektora.

Krzysztof Głuchowski: Całkowity bezwstyd w łamaniu standardów demokracji

- Zbieram cierpliwie wszystkie dowody łamania prawa – mówi „Rzeczpospolitej” Krzysztof Głuchowski, dyrektor Teatru im. Słowackiego w Krakowie, komentując s...

Ewa Pilawska: Magiczna moc komedii

– Podział na ambitny teatr artystyczny i komediowy jest sztuczny – mówi Ewa Pilawska, dyrektorka Teatru Powszechnego w Łodzi i Centrum Polskiej Komedii, pr...

Odszedł Stanisław Radwan, muzyczny jasnowidz

Uczeń Wojtyły i Pendereckiego, twórca muzyki do „Wesela” Wajdy oraz Piwnicy pod Baranami już nigdy więcej nic dla nas nie skomponuje. Wybitny kompozytor, b...

Nie żyje Stanisław Radwan, kompozytor i reżyser

W wieku 84 lat zmarł Stanisław Radwan, kompozytor, reżyser, wieloletni dyrektor Teatru Starego w Krakowie.

„Genialna przyjaciółka” Eleny Ferrante i prawda o Botticellim

Ewelina Marciniak wystawiła „Genialną przyjaciółkę” w Thalia Theater w Hamburgu, sięgając po tę książkę drugi raz po premierze w Starym Teatrze w Krakowie.

Jan Klata: Łączy nas tylko nienawiść

W „Wyzwoleniu” są cytaty dla każdego komitetu wyborczego. Wystarczy przekartkować – mówi Jan Klata, reżyser premiery otwierającej 14 października Dużą Scen...

Wojciech Kościelniak: Jeszcze kilkadziesiąt lat temu ludzi światłych było więcej

– Walcząc z uchodźcami, próbujemy wrócić do przeszłości, a to niemożliwe – mówi Wojciech Kościelniak, reżyser „A statek płynie” w Teatrze Muzycznym Capitol...

Imponujący Teatr Wybrzeże otwiera się po przebudowie

„Wyzwoleniem” teatr otworzy Dużą Scenę, czwartą inwestycję za dyrekcji Adama Orzechowskiego.

Irańskie kobiety i Danton z serialu „Sukcesja”

Hamburska Thalia Theather to jedna z najważniejszych scen w Europie. „Genialną przyjaciółkę” pokazała tam 28 września Ewelina Marciniak. Podczas Kunstfest...

Oczyszczony z zarzutów reżyser ponownie dyrektorem Łaźni Nowej

Bartosz Szydłowski, twórca Międzynarodowego Festiwalu Boska Komedia w Krakowie, będzie dyrektorem nowohuckiego Teatru Łaźnia Nowa do 2028 r. Stracił dyrekc...

Reżyserka „Matki. Pieśń na czas wojny”, o kobietach, które przeżyły terror w Ukrainie i Białorusi

- Przemoc i gwałt są bronią Rosjan skuteczniejszą niż zabójstwo, bo pozostającą trwale w żyjącej ofierze - mówi Marta Górnicka, reżyserka spektaklu „Matki....