Największą inwestycją na terenie Polski będzie modernizacja linii E65 z Warszawy do Gdańska. Na obszarze samego województwa mazowieckiego koszt tej modernizacji to ponad trzy miliardy złotych. Jakie są efekty odczuwalne dla Mazowsza? Skrócenie czasu przejazdu do Ciechanowa o 30 minut. W ramach tego projektu zostanie naprawionych szesnaście przejazdów kolejowych, które będą zastąpione wiaduktami drogowymi lub kolejowymi. Będzie bezpośrednie połączenie z lotniskiem w Modlinie i Okęciem.
Kolejną inwestycją jest modernizacja linii E20. Koszt tego przedsięwzięcia to prawie dwa miliardy złotych. To, co nas interesuje na terenie województwa, to skrócenie czasu przejazdu. Czeka nas modernizacja trasy Warszawa – Łódź. Pierwszy etap od Skierniewic do Łodzi-Widzewa został 16 czerwca zakończony. Drugi etap z Warszawy do Skierniewic będzie kosztował blisko pół miliarda złotych. Po zmodernizowaniu tego fragmentu z Warszawy do Łodzi podróż będzie trwała niewiele ponad godzinę z prędkością 160 kilometrów.
Na terenie województwa zostanie też zmodernizowana zapomniana i mocno zniszczona linia do Radomia. Koszt tej operacji to ponad półtora miliarda złotych. Planowany termin realizacji to lata 2010 – 2014. Następna inwestycja to ta, która warszawiaków najbardziej interesuje, czyli zmodernizowanie fragmentu linii kolejowej z Warszawy Zachodniej do portu lotniczego na Okęciu. W roku 2010 będzie można dojechać pociągiem na lotnisko. Modernizowana będzie także linia średnicowa z jednoczesną modernizacją stacji Warszawa Wschodnia.
Proszę jednak mieć na uwadze, że Polskie Linie Kolejowe odpowiedzialne są za infrastrukturę, dlatego nie mówię tu o modernizacji dworców, ponieważ to leży w gestii Polskich Kolei Państwowych.