Jazda na bulwar, czyli ratusz ma pomysł na korki

Urzędnicy przygotowali nowe objazdy zamkniętego tunelu Wisłostrady. Ruch przyspieszy, ale miasto znów zostanie odcięte od Wisły

Publikacja: 28.08.2012 00:16

Dotychczasowy pomysł na omijanie tunelu zamkniętego po awarii na budowie metra się nie sprawdził. Kluczący po wąskich uliczkach kierowcy utykali w koszmarnych korkach. Teraz ratusz ma nowy plan, jak odkorkować przejazd.

Kierowcy, którzy jadą na północ, w stronę Żoliborza, będą przy moście Poniatowskiego wjeżdżać na bulwar wiślany. Trasa pobiegnie dwoma pasami, m.in. nad stropem wschodniej części stacji metra Powiśle i łukiem ominie wybudowaną już klatkę schodową stacji. Kierowcy przejadą pod mostem Świętokrzyskim, przy Centrum Nauki Kopernik. Na Wisłostradę wjadą ponownie na wysokości ul. Karowej.

Z kolei ci jadący na południe, w stronę Mokotowa, pojadą dwoma pasami przez dawny odcinek Wisłostrady, czyli wzdłuż BUW i Centrum Nauki Kopernik. Nie będzie obowiązywał dotychczasowy objazd w kierunku południowym, czyli ulicami Karową, Browarną, Topiel, Kruczkowskiego, Ludną.

Na trasie objazdu będzie obowiązywało ograniczenie prędkości do 40 km na godzinę.

Zmiany zostaną wprowadzone jeszcze przed rozpoczęciem roku szkolnego. Urzędnicy twierdzą, że dzięki temu rozwiązaniu korki się zmniejszą.

– Na objazdach przez Powiśle było siedem skrzyżowań z sygnalizacją świetlną, na nowej trasie kierowcy zatrzymają się tylko raz, przy moście Świętokrzyskim – mówi miejski inżynier ruchu Janusz Galas.

Przed zamknięciem Wisłostrady w szczycie przejeżdżało tą trasą 3,5 tys. kierowców na godzinę w każdą stronę. Objazd w stronę Mokotowa miał o wiele mniejszą przepustowość – ok. 1,5 tys. aut.

– Teraz przepustowość na dwóch pasach ruchu w jednym kierunku łącznie ma wynieść 3,2 tys. samochodów na godzinę – zapowiada Galas.

Dobrze o tym pomyśle wypowiadają się specjaliści.

– Na poprzednim objeździe każdy zakręt, każde skrzyżowanie było problemem – przypomina prezes Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji Jan Jakiel. – To rozwiązanie sprawdziło się podczas budowy tunelu, więc na pewno sprawdzi się i teraz. Minusem jednak jest poprowadzenie ruchu przez bulwary wiślane, które ostatnio zaczęły tętnić życiem, a teraz umrą na nowo. To wielki problem dla właścicieli klubów, knajpek i barek, które tam się znajdują.

Od wczoraj samochody osobowe mogą jeździć też przez pl. Wileński i most Śląsko-Dąbrowski. Na razie tylko poza godzinami szczytu (pomiędzy godz. 6 a 10 oraz 15 a 19 mostem jeżdżą wyłącznie pojazdy komunikacji zbiorowej).

Kierowcy samochodów osobowych narzekali wczoraj na brak oznakowania drogowego, a piesi nie mogli dojść do przystanków. – Wiemy, że nie wszyscy korzystają z przygotowanych dla nich przejść, część osób wchodzi na jezdnię – przyznaje inżynier Galas.

Niektórzy kierowcy z kolei próbowali wjechać w ul. Jagiellońską, która wciąż jest przejezdna jedynie dla komunikacji miejskiej i taksówek.

– Ratusz musi jeszcze popracować nad oznakowaniem – uważa Jan Jakiel. – Ostatnio w Warszawie zmiany wprowadzane są bardzo szybko, przez co nie są do końca dopracowane. Przykładem mogą tu być znaki w Al. Jerozolimskich, które prowadziły objazd na zamkniętą Wisłostradę. Tak być nie powinno. Jednak doświadczenie mówi, że w ciągu kilku dni kierowcy i piesi przyzwyczają się do nowej organizacji ruchu.

Jak podała na swojej stronie straż miejska, zakaz wjazdu na most Śląsko-Dąbrowski był notorycznie łamany. Od października 2011 r., kiedy most zamknięto dla samochodów osobowych, strażnicy wystawili ponad 23,1 tys. mandatów. Zapowiadają, że kontrole będą prowadzone do odwołania.

Korki w mieście powinny się nieco zmniejszyć od 10 września, kiedy – jak już pisaliśmy – ma zostać otwarta ul. Marszałkowska.

Wydarzenia
Bezczeszczono zwłoki w lasach katyńskich
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Materiał Promocyjny
GoWork.pl - praca to nie wszystko, co ma nam do zaoferowania!
Wydarzenia
100 sztafet w Biegu po Nowe Życie ponownie dla donacji i transplantacji! 25. edycja pod patronatem honorowym Ministra Zdrowia Izabeli Leszczyny.
Wydarzenia
Marzyłem, aby nie przegrać
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Materiał Promocyjny
4 letnie festiwale dla fanów elektro i rapu - musisz tam być!