Karty pełne punktów i złotówek

Sieci handlowe i usługowe walczą o klientów, wręczając im tysiące kart lojalnościowych, płatniczych i podarunkowych

Publikacja: 22.02.2008 02:15

Karty pełne punktów i złotówek

Foto: Rzeczpospolita

Każdy dorosły konsument w swoim portfelu ma przynajmniej kilka kart rabatowych, lojalnościowych, które otrzymał u fryzjera, na stacji benzynowej czy w hipermarkecie.

Żeby przystąpić do programu lojalnościowego, klient musi wypełnić szczegółową ankietę, w której podaje m.in. wiek, wykształcenie, adres.

– Dzięki temu możemy lepiej poznać klientów, ich oczekiwania wobec sieci – mówi Agnieszka Łukiewicz-Stachera z Reala.

W Realu klienci otrzymują specjalną kartę, na której gromadzą punkty. Im większy rachunek, tym więcej punktów na karcie. Kto zbierze ich odpowiednią ilość, może wybrać jeden z prezentów oferowanych przez sieć.

W programie lojalnościowym Dziesiątka prowadzonym przez Real za 420 punktów można dostać np. komplet trzech szklanek, a za 7 tys. 470 punktów mikrofalówkę.

Taką ofertę ma też Carrefour. – Do programu Rodzinka przystąpiło blisko milion osób w całym kraju – przyznaje Monika Kalinowska reprezentująca sieć.

Inne firmy, np. Royal Collection swoim stałym klientom posiadającym kartę lojalnościową oferują nawet kilkunastoprocentowe zniżki.

Nie wszystkie sieci decydują się na takie zachęty. Programu lojalnościowego nie prowadzi np. Tesco. – Ale proponujemy niższe ceny towarów. Stawiamy też na promocje i gazetki reklamowe – przyznaje rzecznik sieci Przemysław Skory.

Coraz większym zainteresowaniem sieci i klientów cieszą się karty płatnicze i kredytowe opatrzone logo firmy. Proponują je Carrefour, Tesco, Real. Można nimi płacić wszędzie, a przy zakupach w danej sieci korzystać z kilkuprocentowych upustów.

Na rynku pojawiają się też karty podarunkowe. Przed Bożym Narodzeniem swoim klientom zaproponowały je Arkadia i Empik. I nie zamierzają z nich rezygnować. – Karty cieszą się dużym zainteresowaniem. Wydaliśmy ich ponad tysiąc – przyznaje Paulina Leszczyk reprezentująca Arkadię.

– To są światowe tendencje. Karty są bardzo dobrym rozwiązaniem, jeśli nie wiemy, co komuś kupić w prezencie – dodaje Monika Marianowicz z Empiku.

Jak z nich korzystać? Karta działa jak karta płatnicza. W salonach Empik można kupić karty o wartości 25, 50 i 100 zł. Osoba obdarowana kartą może w ciągu roku stopniowo wydawać sumę w salonie, aż konto będzie puste.W Arkadii można nabyć kartę o wartości co najmniej 40 zł i wydać tę kwotę w każdym ze sklepów na terenie galerii. Tutaj karta ważna jest pół roku.

prof. Rafał Krzysztof Ohme, psycholog społeczny SWPS

Ludzie uwielbiają dostawać prezenty. I są w stanie zrobić dla nich wiele. Żeby otrzymać radio warte kilkadziesiąt złotych, przez kilka miesięcy jeżdżą do jednej stacji benzynowej, aby zbierać punkty. Nawet nadkładają drogi. W rezultacie wydają więcej pieniędzy na benzynę, niż warte jest radio. Handlowcy bawią się w uwodzenie. Kiedy kelner w restauracji przyniesie z rachunkiem dwa cukierki i jeszcze powie, że jesteśmy jego najlepszymi gośćmi, to zostawimy mu większy napiwek. Lubimy mieć poczucie, że ktoś się o nas troszczy. Walka o klienta jest zacięta i każdy handlowiec stosuje swoje wypróbowane techniki.

masz pytanie, wyślij e-mail do autorki

a.grotek@rp.pl

Każdy dorosły konsument w swoim portfelu ma przynajmniej kilka kart rabatowych, lojalnościowych, które otrzymał u fryzjera, na stacji benzynowej czy w hipermarkecie.

Żeby przystąpić do programu lojalnościowego, klient musi wypełnić szczegółową ankietę, w której podaje m.in. wiek, wykształcenie, adres.

Pozostało 90% artykułu
Wydarzenia
Bezczeszczono zwłoki w lasach katyńskich
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Materiał Promocyjny
GoWork.pl - praca to nie wszystko, co ma nam do zaoferowania!
Wydarzenia
100 sztafet w Biegu po Nowe Życie ponownie dla donacji i transplantacji! 25. edycja pod patronatem honorowym Ministra Zdrowia Izabeli Leszczyny.
Wydarzenia
Marzyłem, aby nie przegrać
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Materiał Promocyjny
4 letnie festiwale dla fanów elektro i rapu - musisz tam być!