Tegoroczna kampania wyborcza do parlamentu będzie inna niż poprzednie. Jak ustaliła "Rz", wiele wskazuje na to, że w telewizji, radiu i prasie nie pojawią się płatne spoty i ogłoszenia wyborcze.
Już wcześniej posłowie zdecydowali, że podczas tej kampanii nie pojawią się billboardy, bo nowy kodeks wyborczy zabrania zamieszczania płatnych ogłoszeń większych niż 2 mkw. Zakaz płatnych reklam w mediach zawiera projekt Klubu Polska Jest Najważniejsza skierowany w środę do Sejmu. Jak dowiedziała się "Rz", Platforma chce go w ekspresowym tempie uchwalić. PO już raz chciała zakazać partiom emisji płatnych spotów, ale projekt zakładający taki zapis utknął w Sejmie, bo wiele jego zapisów nie podobało się PSL i opozycji.
[srodtytul]Plan PO i PJN [/srodtytul]
– Zamierzamy poprzeć projekt PJN, jeśli tylko zostanie włączony do porządku obrad Sejmu – mówi "Rz" Sławomir Rybicki, wiceszef Klubu PO. – Lepiej, by partie wykorzystywały środki na merytoryczną kampanię, a nie na filmy reklamowe.
Z informacji "Rz" wynika, że marszałek Sejmu zamierza wprowadzić projekt pod najbliższe obrady Sejmu w najbliższym tygodniu.