Reklama

Prezydent rusza w sieć

Bronisław Komorowski szykuje wejście na portale społecznościowe

Publikacja: 12.04.2011 19:13

Prezydent rusza w sieć

Foto: ROL

Jak dowiaduje się "Rz", w Pałacu Prezydenckim kończą się przygotowania do internetowej ofensywy, jaką w najbliższym czasie planuje Bronisław Komorowski. W ciągu kilku tygodni ma na stałe zagościć na najpopularniejszych portalach społecznościowych.

Od Twittera  po Youtube

Uruchomiony ma zostać oficjalny profil prezydenta na Facebooku. Głowa państwa ma też być aktywna na Twitterze, który służy internautom do szybkiej wymiany krótkich informacji i opinii. Na portalu Flickr, który jest z kolei używany do udostępniania zdjęć, będzie można znaleźć fotografie Komorowskiego – także te mniej formalne. Kancelaria Prezydenta zacznie również publikować materiały filmowe w serwisie Youtube. Pierwsze już się tam pojawiły.

– Prace koncepcyjne już zakończyliśmy. Pozostaje tylko uruchomienie wszystkich elementów. Chcemy to połączyć ze zmianą strony w Internecie. Generalnie chodzi zaś o to, by przybliżyć prezydenta ludziom i uczynić w pełni interaktywnym – mówi "Rz" jeden z urzędników kancelarii.

Zamiary te potwierdza Joanna Trzaska-Wieczorek, szefowa prezydenckiego biura prasowego.

– Prezydent jest otwarty na kontakty i wymianę poglądów z internautami. W kampanii regularnie się z nimi spotykał i chce do tego powrócić – mówi.

Reklama
Reklama

Jednym z pomysłów na zbliżenie prezydenta do użytkowników sieci ma być możliwość zadania mu pytań za pośrednictwem strony www. Spośród wielu propozycji internauci mają sami wskazać w głosowaniu najciekawsze, na które Komorowski sam odpowie na Youtubie. – Jeśli zainteresowanie tą formą komunikacji będzie duże, postaramy się jak najczęściej stwarzać taką możliwość – dodaje Trzaska-Wieczorek.

Uwaga na gafy

Politolodzy oraz specjaliści od marketingu politycznego są zgodni – wzmożenie aktywności prezydenta w Internecie jest dobrym krokiem, ale niesie też pewne zagrożenia.

– Współcześnie funkcjonowanie polityka bez narzędzi, które daje Internet, jest praktycznie niemożliwe. Ale trzeba też uważać, by z tym nie przesadzić i nie stworzyć wrażenia, że polityk nie zajmuje się niczym innym tylko klikaniem. Wymaga to też profesjonalnej obróbki – mówi dr Wojciech Jabłoński, politolog z Uniwersytetu Warszawskiego. Zwraca uwagę, że w przypadku Bronisława Komorowskiego, do którego przylgnęło już miano mistrza gaf, jest to szczególnie istotne, bo w Internecie znacznie o nie łatwiej.

Również Eryk Mistewicz, konsultant polityczny, podkreśla, że bez właściwej komunikacji z internautami trudno zdobyć sympatię wyborców. – W strategii komunikacji nie sposób ominąć mediów społecznościowych. Barack Obama na Twitterze ogłaszał, kto będzie wiceprezydentem. Polskim politykom wydaje się jednak, że to jedynie kolejny nośnik komunikacji. Zapominają o interakcji. A profesjonalne zastosowanie tej strategii wymaga ogromnej wiedzy, doświadczenia i uwagi – podkreśla Mistewicz.

Urzędnicy Kancelarii Prezydenta zapewniają, że mają tego świadomość. – Nie będziemy udawać, że prezydent osobiście zamieszcza wszystkie wpisy. Ale jeśli tylko czas mu na to pozwoli, na pewno będzie się angażować również osobiście – mówią.

Wydarzenia
Poznaliśmy nazwiska laureatów konkursu T-Mobile Voice Impact Award!
Wydarzenia
Totalizator Sportowy ma już 70 lat i nie zwalnia tempa
Polityka
Andrij Parubij: Nie wierzę w umowy z Władimirem Putinem
Materiał Promocyjny
Ubezpieczenie domu szyte na miarę – co warto do niego dodać?
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama