Jak podaje spółka PL.2012, wartość inwestycji, które miały być gotowe na Euro 2012, wynosi 94,1 mld zł. Już wiadomo, że nie powstaną projekty warte 13 mld zł, głównie realizowane przez państwo, dotyczące dróg i kolei.
Żadna z dróg, którymi według rządowych planów z 2008 roku mieli jeździć kibice, nie powstanie w całości. – Inwestycje drogowe zostaną zrealizowane w 40 proc. Żadne z miast gospodarzy nie będzie mieć z sobą bezpośredniego, nowego połączenia zarówno drogowego, jak i kolejowego – mówi „Rz" poseł PSL Janusz Piechociński, wiceszef Sejmowej Komisji Infrastruktury.
Areny gotowe
W ramach przygotowań do Euro powstały trzy nowe areny (Warszawa, Gdańsk i Wrocław). Stadion w Poznaniu został zmodernizowany.
Czytaj więcej o przygotowaniach do turnieju w Polsce
Dużo emocji budziły inwestycje w stolicy i we Wrocławiu. Stadion Narodowy miał być gotowy na początku maja 2011 r. Termin dwukrotnie przesuwano. Początkowo przyczyną była długa zima 2009/2010. W czerwcu 2011 r. głośno zrobiło się o wadliwym montażu schodów kaskadowych. Ostateczny termin zakończenia inwestycji ustalono na 29 listopada 2011 r. Realizacja pochłonęła ponad 1,9 mld zł. Tyle planowano, ale to ponaddwukrotnie więcej niż koszty pozostałych obiektów. Inwestycja w Poznaniu pochłonęła 671,5 mln zł, czyli 130 mln zł więcej, niż zakładano.