Przejazd przez Powiśle to męka dla kierowców

Komunikacja | Objazdy zamkniętego odcinka Wisłostrady nie rozładują korków na tej trasie

Publikacja: 16.08.2012 23:13

W stronę Żoliborza kierowcy pojadą starą jezdnią Wisłostrady, w przeciwnym kierunku będą musieli klu

W stronę Żoliborza kierowcy pojadą starą jezdnią Wisłostrady, w przeciwnym kierunku będą musieli kluczyć ulicami Powiśla. Ze względu na dużą liczbę sygnalizatorów świetlnych korek jest pewny.

Foto: Życie Warszawy

Po podmyciu budowanej stacji metra Powiśle Wisłostrada w okolicach mostu Świętokrzyskiego może być zamknięta nawet przez kilka tygodni.

– Przygotowaliśmy objazdy, choć jest to ciąg komunikacyjny, który bardzo trudno zastąpić – mówi wiceprezydent Warszawy Jacek Wojciechowicz.

W stronę Żoliborza kierowcy pojadą od ul. Ludnej Wisłostradą „pod prąd" do ul. Wybrzeże Kościuszkowskie, wzdłuż Centrum Nauki Kopernik i BUW do skrzyżowania z ul. Karową. Przed tym skrzyżowaniem kierowcy wrócą na właściwą jezdnię Wisłostrady.

W stronę Mokotowa i Ursynowa auta pojadą ulicami Powiśla: Karową, Browarną, Topiel, Kruczkowskiego i Ludną.

– Natężenie ruchu w godzinach szczytu na Wisłostradzie wynosi ok. 3,5 tys. pojazdów na godzinę w każdym kierunku – mówi miejski inżynier ruchu Janusz Galas. – Przewidujemy, że przepustowość objazdu w stronę Żoliborza ukształtuje się na poziomie 2,5 tys. aut na godzinę, a w stronę Mokotowa i Ursynowa – 1,5 tys. aut.

W nocy z piątku na sobotę drogowcy uruchomią objazdy w kierunku Mokotowa, a w nocy z niedzieli na poniedziałek – w kierunku Żoliborza.

– Ciężarówki pojadą Trasą Siekierkowską na Pragę, po czym przejadą Wałem Miedzeszyńskim i ul. Jagiellońską do Trasy AK. Stamtąd mostem Grota-Roweckiego wrócą na Wisłostradę – mówi inż. Galas.

Zmienią się też trasy autobusów linii 105, 162 i 166. Nie wiadomo, jak długo potrwają objazdy. – Musimy przeprowadzić dokładne analizy – mówi wiceprezydent Wojciechowicz. – Nie wpuścimy tam samochodów, dopóki nie będziemy mieli pewności, że nic im nie zagraża.

Czy budowa metra się opóźni? Z zalanej stacji miały wystartować we wrześniu dwie tarcze drążące tunel pod Wisłą. – Bierzemy pod uwagę różne warianty – mówi prezes Metra Warszawskiego Jerzy Lejk. – Również taki, by te tarcze wyruszyły ze stacji Dworzec Wileński.

Władze miasta próbują w tej sytuacji znaleźć pozytywy. – Dzięki temu zdarzeniu dowiedzieliśmy się, jakie grunty mamy pod tunelem na Wisłostradzie – tłumaczą budowniczowie metra. – Gdyby woda podmyła grunt pod jezdnią, na której znajdowałyby się auta, mogłoby dojść do nieszczęścia.

Po podmyciu budowanej stacji metra Powiśle Wisłostrada w okolicach mostu Świętokrzyskiego może być zamknięta nawet przez kilka tygodni.

– Przygotowaliśmy objazdy, choć jest to ciąg komunikacyjny, który bardzo trudno zastąpić – mówi wiceprezydent Warszawy Jacek Wojciechowicz.

Pozostało jeszcze 88% artykułu
Wydarzenia
RZECZo...: powiedzieli nam
Materiał Promocyjny
Garden Point – Twój klucz do wymarzonego ogrodu
Wydarzenia
Czy Unia Europejska jest gotowa na prezydenturę Trumpa?
Wydarzenia
Bezczeszczono zwłoki w lasach katyńskich
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Materiał Promocyjny
GoWork.pl - praca to nie wszystko, co ma nam do zaoferowania!
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne