Reklama
Rozwiń
Reklama

Procter & Gamble: Nie demonizujmy plastiku

Plastik to wspaniały materiał, ale jest go dużo i nie jest poddawany recyklingowi. Musimy uszczelnić jego obieg, tak by nie niszczył przyrody – mówi Virginie Helias, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju Procter & Gamble.

Publikacja: 30.01.2020 20:00

Procter & Gamble: Nie demonizujmy plastiku

Foto: materiały prasowe, David Scott Holloway

Tegoroczne Forum w Davos jest zorganizowane pod hasłem „Partnerzy na rzecz zrównoważonego i spójnego świata". Czy można jednocześnie prowadzić działalność gospodarczą i zapewnić zrównoważony rozwój?

Oczywiście, jest to możliwe. Wymaga jednak woli działania i żelaznej konsekwencji. Jako duża korporacja, która sama produkuje spore ilości odpadów, postanowiliśmy wziąć sprawy w swoje ręce, powołując departament zrównoważonego rozwoju, którym kieruję. To, co udało się m.in. zrobić, to powołać dwie inicjatywy, które są swego rodzaju aliansami wielu firm. Pierwszy to projekt „50L Home", który jest próbą rozwiązania globalnego problemu, jakim jest kryzys wodny, dotykający aż 14 z 20 największych aglomeracji. Postanowiliśmy wspólnie z kilkunastoma firmami sprawdzić, czy jesteśmy w stanie znacząco ograniczyć zużycie wody w gospodarstwach domowych, używając innowacyjnych rozwiązań. Projekt drugi to „HolyGrail", czyli próba poradzenia sobie z odpadami plastikowymi. Wymyśliliśmy sposób, jak w mikronadruku na opakowaniu zakodować informację tak, by każde opakowanie było widoczne w zamkniętym obiegu i nigdy z tego systemu nie wydostało się jako odpad. Innymi słowy, by było ono automatycznie rozpoznawane i przeznaczone do powtórnego przetworzenia. Naszym celem jest wypracowanie rozwiązań, które pozwolą na szybkie wprowadzenie standardów i rozwiązań na szeroką skalę, co pomoże uporać się z plastikowymi odpadami. Jednak nie mamy złudzeń: pojedyncza firma czy organizacja nie zdziała zbyt wiele samodzielnie. Dlatego zostaliśmy współzałożycielami globalnego sojuszu do walki z plastikiem, którego członkami zostały 42 firmy-partnerzy. Do Davos przyjechaliśmy, by namawiać kolejne firmy, by przyłączyły się do naszych działań na rzecz poprawy stanu naszego środowiska.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Patronat Rzeczpospolitej
Kultura spoiwem społecznym
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Wydarzenia Gospodarcze
Rolnictwo w obliczu nowych wyzwań
Wydarzenia Gospodarcze
Startuje Agro Show – największe targi rolnicze w Europie
Wydarzenia Gospodarcze
Siła budownictwa w polskiej gospodarce
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Wydarzenia Gospodarcze
Szukajmy przyczyn, nie skutków. Kiedy profilaktyka wkracza na pierwszy plan?
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama