Reklama

Procter & Gamble: Nie demonizujmy plastiku

Plastik to wspaniały materiał, ale jest go dużo i nie jest poddawany recyklingowi. Musimy uszczelnić jego obieg, tak by nie niszczył przyrody – mówi Virginie Helias, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju Procter & Gamble.

Publikacja: 30.01.2020 20:00

Procter & Gamble: Nie demonizujmy plastiku

Foto: materiały prasowe, David Scott Holloway

Tegoroczne Forum w Davos jest zorganizowane pod hasłem „Partnerzy na rzecz zrównoważonego i spójnego świata". Czy można jednocześnie prowadzić działalność gospodarczą i zapewnić zrównoważony rozwój?

Oczywiście, jest to możliwe. Wymaga jednak woli działania i żelaznej konsekwencji. Jako duża korporacja, która sama produkuje spore ilości odpadów, postanowiliśmy wziąć sprawy w swoje ręce, powołując departament zrównoważonego rozwoju, którym kieruję. To, co udało się m.in. zrobić, to powołać dwie inicjatywy, które są swego rodzaju aliansami wielu firm. Pierwszy to projekt „50L Home", który jest próbą rozwiązania globalnego problemu, jakim jest kryzys wodny, dotykający aż 14 z 20 największych aglomeracji. Postanowiliśmy wspólnie z kilkunastoma firmami sprawdzić, czy jesteśmy w stanie znacząco ograniczyć zużycie wody w gospodarstwach domowych, używając innowacyjnych rozwiązań. Projekt drugi to „HolyGrail", czyli próba poradzenia sobie z odpadami plastikowymi. Wymyśliliśmy sposób, jak w mikronadruku na opakowaniu zakodować informację tak, by każde opakowanie było widoczne w zamkniętym obiegu i nigdy z tego systemu nie wydostało się jako odpad. Innymi słowy, by było ono automatycznie rozpoznawane i przeznaczone do powtórnego przetworzenia. Naszym celem jest wypracowanie rozwiązań, które pozwolą na szybkie wprowadzenie standardów i rozwiązań na szeroką skalę, co pomoże uporać się z plastikowymi odpadami. Jednak nie mamy złudzeń: pojedyncza firma czy organizacja nie zdziała zbyt wiele samodzielnie. Dlatego zostaliśmy współzałożycielami globalnego sojuszu do walki z plastikiem, którego członkami zostały 42 firmy-partnerzy. Do Davos przyjechaliśmy, by namawiać kolejne firmy, by przyłączyły się do naszych działań na rzecz poprawy stanu naszego środowiska.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Wydarzenia Gospodarcze
Startuje Agro Show – największe targi rolnicze w Europie
Wydarzenia Gospodarcze
Siła budownictwa w polskiej gospodarce
Wydarzenia Gospodarcze
Szukajmy przyczyn, nie skutków. Kiedy profilaktyka wkracza na pierwszy plan?
Wydarzenia Gospodarcze
Rola uczelni w rozwoju AI dla strategicznych potrzeb państwa
Wydarzenia Gospodarcze
Kosmos jako narzędzie bezpieczeństwa i odporności systemowej
Reklama
Reklama