Reklama

Pismo do urzędu da się wysłać przez internet

Korespondować z polskimi urzędnikami da się nie tylko za pośrednictwem tradycyjnej poczty. Można do tego wykorzystać także internet.

Aktualizacja: 13.11.2020 07:37 Publikacja: 13.11.2020 07:23

E-postępowanie administracyjne

E-postępowanie administracyjne

Foto: AdobeStock

Przez szalejącą pandemię koronawirusa na tryb pracy zdalnej przeszło znów nie tylko wiele firm, ale także instytucji i urzędów. Warto jednak przypomnieć, że z urzędem można korespondować przez internet, i to nie tylko w pandemii. Taką możliwość od lat przewiduje zarówno kodeks postępowania administracyjnego (k.p.a.), jak i ordynacja podatkowa.

Co prawda zgodnie z k.p.a. nadal podstawową formą doręczania pism przez organy administracji publicznej jest doręczenie za pokwitowaniem przez operatora pocztowego, przez pracowników czy inne upoważnione osoby lub organy. Ale jest też alternatywa. Żeby z niej jednak skorzystać, konieczna jest inicjatywa obywatela.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Edukacja i wychowanie
Gdzie znikają uczniowie szkół średnich z Ukrainy? Eksperci alarmują
Nieruchomości
Sprzedaż mieszkania ze spadku. Ministerstwo Finansów tłumaczy nowe przepisy
Sądy i trybunały
Minister sprawiedliwości Waldemar Żurek: Prezydent nie jest królem słońce
Prawo karne
Zakaz banderyzmu. Prawnicy o inicjatywie Nawrockiego: „To zły pomysł"
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Praca, Emerytury i renty
Prognoza emerytalna w mObywatelu. Prezydent podpisał ustawę
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama