Od 1 stycznia 2025 roku większość urzędów oraz podmiotów publicznych będzie zobowiązana do wysyłania oraz odbierania pism i decyzji przez Internet. Od tego dnia ma wystartować system e-Doręczeń. – Doręczenia elektroniczne to dla samorządów oraz innych podmiotów objętych systemem duża oszczędność czasu i realne oszczędności. W ostatnim czasie gmina Piaseczno informowała, że dzięki wprowadzeniu tego rozwiązania na tylko jednej akcji obejmującej wysyłkę decyzji podatkowych do mieszkańców zaoszczędziła 300 tys. zł – zauważa wiceminister cyfryzacji Dariusz Standerski.
Upowszechnianie e-Doręczeń oznacza w praktyce, że wszystkie urzędowe pisma i decyzje można odbierać oraz nadawać w formie elektronicznej, bez potrzeby wizyty na poczcie, bez konieczności odbioru awizo, które trafiło do skrzynki podczas nieobecności w domu.
W poniedziałek resort cyfryzacji podał, że obecnie, na nieco ponad trzy tygodnie przed uruchomieniem systemu E-doręczeń, liczba urzędów, które posiadają skrzynki do obsługi e-Doręczeń kształtuje się następująco:
- urzędy gminy – 67 proc.
- starostwa powiatowe – 85 proc.
- urzędy marszałkowskie – 87,5 proc.
Czytaj więcej
Od 1 stycznia 2025 r. znacząco zwiększy się liczba urzędów i instytucji, które będą honorować e-D...