Więcej czasu na streaming przed telewizorem. Pomógł im SkyShowtime

Platformy streamingowe na telewizorach oglądano w Polsce w lutym 2023 roku o minutę dłużej niż w styczniu. Widzowie przeznaczyli na nie po raz pierwszy ponad 6 proc. czasu – wyniki badania The Gauge.

Publikacja: 22.03.2023 17:40

Jednym z hitów filmowych dostępnych na Skyshowtime jest Top Gun: Maverick z Tomem Cruise`m

Jednym z hitów filmowych dostępnych na Skyshowtime jest Top Gun: Maverick z Tomem Cruise`m

Foto: Skyshowtime.com

16 minut dziennie, o minutę dłużej niż w styczniu oglądał statystyczny widz w Polsce zawartość platform streamingowych na ekranie telewizora – podała firma badawcza Nielsen w środę.

Po raz pierwszy tym samym widzowie takich aplikacji jak Netflix, czy Youtube poświęcili im przed szklanym ekranem ponad 6 proc. czasu (Nielsen pisze o 6,4 proc., ale pokazuje na wykresie 6,5 proc.). Dla porównania, w styczniu było to 5,9 proc.

Badanie Nielsena „The Gauge” wskazuje, że platformy streamingowe zwiększyły udział w czasie oglądania kosztem platform satelitarnych i telewizji kablowych, natomiast udział cyfrowej telewizji naziemnej pozostał na poziomie ze stycznia.

Czytaj więcej

Netflix szuka czerwonej koperty

Nowy w Polsce serwis – SkyShowtime – nie zagroził pozycji liderów streamingu, ale wsparł ten segment w walce o czas widza.

Na oglądanie treści na platformie Netflix widzowie poświęcili około 1,8 proc. czasu, czyli tyle, ile w styczniu. Youtube zwiększył udział: z 1,3 do 1,5 proc. Ale największy wzrost odnotowano w kategorii „pozostały streaming”, na który przypadło 3,2 proc.

Nielsen umieszcza w niej graczy o udziale poniżej 1 proc. Zaliczają się do nich HBO Max, Disney+, Viaplay, czy – od lutego - SkyShowtime.

„Żaden z tych serwisów nie przekroczył dotąd samodzielnie 0,5 proc. progu udziału w czasie oglądania na telewizorze, ale łącznie wzrost ich oglądalności z 2,7 proc. w styczniu do 3,2 proc. w lutym odpowiada za wzrost streamingu na ekranie telewizorów” – napisano w informacji prasowej.

16 minut dziennie, o minutę dłużej niż w styczniu oglądał statystyczny widz w Polsce zawartość platform streamingowych na ekranie telewizora – podała firma badawcza Nielsen w środę.

Po raz pierwszy tym samym widzowie takich aplikacji jak Netflix, czy Youtube poświęcili im przed szklanym ekranem ponad 6 proc. czasu (Nielsen pisze o 6,4 proc., ale pokazuje na wykresie 6,5 proc.). Dla porównania, w styczniu było to 5,9 proc.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Usługi
Po 196 latach Royal Mail rezygnuje z własnych pociągów pocztowych
Usługi
Zmiany kadrowe we władzach Poczty Polskiej. Trudna sytuacja finansowa giganta
Usługi
Ile Niemcy zarobią na Euro 2024? Ekonomiści podają konkretną sumę
Usługi
Polacy nie chcą rezygnować z usług pocztowych
Materiał Promocyjny
Mała Księgowość: sprawdzone rozwiązanie dla małych i średnich przedsiębiorców
Usługi
Sektor usług biznesowych stawia na transformację z AI