Reklama
Rozwiń
Reklama

#RZECZoPRAWIE - Adam Wódz: prawnik powinien rozumieć nowe technologie

Tempo postępu technologicznego stawia prawników przed nowymi zadaniami: muszą znać nowe technologie i je rozumieć, pomagać tworzyć prawo, które je uwzględnia i rozumieć kwestie sporne wynikające z tego, jak technologie są wykorzystywane.

Publikacja: 11.03.2019 15:10

Adam Wódz

Adam Wódz

Foto: tv.rp.pl

dgk

Gościem Anna Wojdy w poniedziałkowym wydaniu #RZECZoPRAWIE  był Adam Wódz, menadżer działu Nowych Technologii i Cyberbezpieczeństwa w Rödl & Partner. Jego zdaniem prawnicy już teraz muszą być gotowi na rozwiązywanie praktycznych problemów związanych z użyciem sztucznej inteligencji.

- Weźmy na przykład tzw. autonomiczne samochody.  Co będzie, jeśli taki samochód zarządzany sztuczną inteligencją doprowadzi do wypadku, co zresztą już się zdarzyło? Na ile odpowiada ta sztuczna inteligencja, na ile producent, a na ile twórca oprogramowania, które steruje autem, a na ile człowiek, który w takim aucie siedział? W ciągu kilku lat to będzie realny problem w Polsce, a na pewno w Europie - uważa Adam Wódz.

RP.PL i The New York Times!

Kup roczną subskrypcję w promocji - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Prawo drogowe
Rząd chce podwyższyć opłaty za przejazd drogami ekspresowymi i autostradami
Nieruchomości
Spółdzielcy będą wreszcie na swoim. Rząd chce rozwiązać problem z PRL
Konsumenci
Frankowicze. Sąd nie zawsze związany stanowiskiem sądu odwoławczego
Prawo rodzinne
Jak po rozwodzie wycenić nakłady małżonka na wspólny majątek? Wyrok SN
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Podatki
Darowizna od rodzica powinna iść na konto dziecka. Bo fiskus ją opodatkuje
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama