Reklama
Rozwiń

Nie każdy urzędnik może świadczyć pracę w formie telepracy

Jeżeli zatrudniony zajmuje się obsługą interesantów lub musi korzystać z dokumentów dostępnych w urzędzie, nie może wykonywać telepracy.

Publikacja: 07.12.2014 09:45

Nie każdy urzędnik może świadczyć pracę w formie telepracy

Foto: www.sxc.hu

Pracownik, który jest chętny do pracy w domu, może wystąpić do pracodawcy z inicjatywą zmiany dotychczasowych warunków zatrudnienia na telepracę. W miarę możliwości pracodawca powinien taki wniosek uwzględnić. Ale żeby taka zmiana była skuteczna, konieczna jest modyfikacja umowy.

Określenie „w miarę możliwości" daje pracownikowi podstawę do żądania zmiany warunków wykonywania pracy. W razie sporu sądowego pracodawca będzie więc musiał wykazać, że takie możliwości nie istnieją.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Prawo drogowe
Egzamin na prawo jazdy będzie trudniejszy? Jest stanowisko WORD Warszawa
Sądy i trybunały
Krystyna Pawłowicz przeniesiona w stan spoczynku. Uchwała TK
Prawnicy
Kto najlepiej uczy przyszłych prawników w Polsce? Ranking „Rzeczpospolitej”
W sądzie i w urzędzie
Dziedziczenie nieruchomości: prostsze formalności dla nowych właścicieli
W sądzie i w urzędzie
Od 1 lipca nowości w aplikacji mObywatel. Oto, jakie usługi wprowadzono