Reklama

Rośnie sprzedaż polis, ale też odszkodowania covidowe

Od stycznia do września ubezpieczyciele wypracowali 5,3 mld zł zysku netto, o 2,3 proc. więcej niż przed rokiem. Do budżetu wpłacili prawie 1 mld zł podatku dochodowego.

Publikacja: 14.12.2021 21:00

Rośnie sprzedaż polis, ale też odszkodowania covidowe

Foto: Adobe Stock

Polska Izba Ubezpieczeń podsumowała pierwsze trzy kwartały 2021 r. na rynku ubezpieczeniowym. Okazuje się, że w tym czasie na ubezpieczenia Polacy przeznaczyli 50,9 mld zł, o 9,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Wzrosła też kwota wypłaconych odszkodowań i świadczeń – o prawie 3 proc., do 30,3 mld zł.

Składka zebrana na rynku ubezpieczeń życiowych sięgnęła 16,6 mld zł, a z samych ubezpieczeń ochronnych 6,8 mld zł, o 14,4 proc. więcej niż rok wcześniej. Wzrost sprzedaży widać także w ubezpieczeniach wypadkowych i chorobowych (o 6,7 proc., do 5,3 mld zł). – Obserwujemy zwiększone zainteresowanie ochroną, na co z pewnością miała wpływ pandemia oraz obawy Polaków o życie i zdrowie zarówno swoje, jak i najbliższych. Pandemia przyniosła też tragiczne skutki w postaci zwiększonej śmiertelności, co miało przełożenie na wyższe wypłaty świadczeń. Ich wzrost wyniósł aż 26,5 proc. – komentuje Jan Grzegorz Prądzyński, prezes zarządu PIU.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Ubezpieczenia
Dobre półrocze Grupy PZU. Segment OC wreszcie na plusie
Ubezpieczenia
Spółka LUX MED-u z licencją ubezpieczeniową. Jest decyzja KNF
Ubezpieczenia
Będzie konkurs na nowego prezesa PZU. Fuzja z Bankiem Pekao ciągle w mocy
Ubezpieczenia
Zmiana na stanowisku prezesa PZU. Rada nadzorcza odwołała Andrzeja Klesyka
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Ubezpieczenia
Niepewna przyszłość prezesa PZU i wielkiej fuzji na rynku finansowym
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama