Na początku rozwoju firma skupiała swoją działalność na wypracowywaniu pozycji lidera w dostarczaniu prasy na skalę ogólnopolską. Na przestrzeni lat potencjał RUCHu rósł pomimo, iż sam rynek prasy się kurczył. Z czasem możliwości firmy oraz jej doświadczenie wzrosły na tyle, że przyszedł czas na rozwój kolejnych usług wykorzystujących możliwości ogromnej sieci dystrybucyjnej oraz zaplecza logistycznego. – Sieć logistyczna, którą zbudowaliśmy dla prasy okazała się doskonałym narzędziem także dla usługi dostarczania paczek i przesyłek do rozsianych po całej Polsce punktów. Postawiliśmy na wykorzystanie potencjału, który mamy i zaczęliśmy realizować strategię rozwoju usług opartą o maksymalne wykorzystanie dostępnych nam zasobów  – mówi Dariusz Stolarczyk, wiceprezes RUCHu.

Logistyka kontraktowa

Jednym z kluczowych elementów tej strategii  są usługi z zakresu logistyki kontraktowej, które rozwija RUCH. Własny program działania, efektywność i umiarkowane ceny, ale przede wszystkim doświadczenie w magazynowaniu to zalety, którymi RUCH wygrywa w tym segmencie usług logistycznych. – Uczyliśmy się na własnym przykładzie, więc dziś jesteśmy pewni naszych możliwości. Długoterminowe dysponowanie magazynami kontrahentów jest kolejną gałęzią biznesu, w którą wchodzimy pewnym krokiem dzięki wypracowaniu własnego modelu zarządzania. Nie stajemy jednak w miejscu – ciągle rozwijamy nasze umiejętności i możliwości. Pracy jest dużo, znamy nasze potrzeby i oczekiwania naszych klientów i wiemy, że ich realizacja na najwyższym poziomie wymaga od nas dobrego zaplecza, chociażby w postaci wysokiej klasy własnych specjalistów od IT.  Wszystko po to, by do każdego klienta podejść indywidualnie i jak najlepiej wykonać powierzone nam zadania – mówi Dariusz Stolarczyk. W tej chwili klientami są m.in. sklepy internetowe CDP.pl, z którymi RUCH współpracuje już 4 lata i sklep MORELE.NET. Współpraca RUCHu z firmami w ramach kontraktowych usług logistycznych jest korzystna dla obu stron. Długoterminowe kontrakty zapewniają wysokie standardy obsługi oraz stabilność cen w czasie. Aby jednak spełnić oczekiwania klientów kontraktowych RUCH w kolejnych latach poczyni inwestycje zwiększające potencjał i sprawność w obsłudze przesyłek, unowocześniając sieć rozproszonych centrów logistycznych.

Magazynowanie wzmocnione technologią

Automatyzacja sortowni jest niezbędnym krokiem na drodze rozwoju naszej firmy, jest wręcz konieczna przy rozwoju usług z zakresu logistyki – zauważa Stolarczyk. – Obecnie w szczycie sezonu realizujemy ok. 60 tys. paczek dziennie! Jest to dużo więcej niż zakładaliśmy w oryginalnym planie rozwoju usługi. Na początku realizacje osiągały poziom 2.000 przesyłek w skali miesiąca – z dumą wyjawia Stolarczyk. W ilości przesyłek przoduje województwo mazowieckie i śląskie, które wspólnie generują połowę przychodów firmy z zakresu usług logistycznych. Z tego powodu to właśnie w miastach tych regionów, czyli w Warszawie i w Sosnowcu, staną nowoczesne sortery, które stanowią jedną z najpoważniejszych inwestycji w historii RUCHu. – Sprzedaż internetowa od kilku lat systematycznie rośnie, a to oznacza dla nas coraz więcej pracy, w której warto wspierać się nowoczesnymi narzędziami. To zdecydowanie pomaga zwiększyć moce przerobowe całej firmy. Wszystko po to, żeby być jeszcze lepszymi w tym, co robimy – zauważa Stolarczyk. Kolejną cechą wyróżniającą RUCH na tle konkurencji jest system rozporoszonych magazynów, a nie korzystanie z jednego magazynu centralnego. Pozwala to na dostarczanie paczek do nawet najdalszych zakątków kraju w przeciągu maksymalnie 3 dni. – Sukces naszej dostawy działa na sukces sprzedawcy i odwrotnie – im większa sprzedaż sklepu on-line tym więcej zamówień dla nas. I właśnie dlatego zależy nam na oferowaniu dobrej jakości usług w rozsądnej cenie – mówi Stolarczyk.

Paczka w RUCHu rośnie w siłę

RUCH wśród konkurencji wyróżnia się tym, że nie zapomina o mniejszych miejscowościach. – Od początku działalności usługi Paczka w RUCHu przyświecał nam jeden cel: chcieliśmy docierać wszędzie, tak, żeby mieszkanie w odległych zakątkach Polski nie stanowiło przeszkody w swobodnych zakupach wirtualnych – mówi Dariusz Stolarczyk.Konkurencyjność cen dostaw wynika z gęstej sieci punktów odbioru – w tej chwili to już 4 tys. miejsc zlokalizowanych zarówno w gminach miejskich jak i wiejskich. Należą do nich nie tylko saloniki RUCH, ale także punkty partnerskie. Dzięki szerokim możliwościom dystrybucyjnym Paczka w RUCHu zyskuje coraz większą popularność wśród sprzedawców on-line – dziś już co dziesiąte konto sprzedażowe na Allegro ma w opcjach dostawy paczkę w RUCHu. Do tego dochodzi ponad 2000 sklepów internetowych, które również korzystają z tego rozwiązania.

– Mimo wzrostu kosztów pracy i usług nam udało się wyjść na plus w rocznym bilansie. Jesteśmy więc jako firma spokojni o 2018 rok, choć wiemy, że pracy będzie coraz więcej. To jednak stanowi dla nas wyłącznie bodziec do jeszcze większego zaangażowania – mówi Dariusz Stolarczyk.

 

Autopromocja
BLACK WEEKEND

Roczny dostęp do treści rp.pl za pół ceny

KUP TERAZ

_____________________

http://www.ecommercepolska.pl/pl/o-nas/aktualnosci/listopad-2017/izba-gospodarki-elektronicznej-opublikowala-2-edycje-raportu-platnosci-cyfrowe-2017/