Przyszły odcinek S7 pomiędzy Kiełpinem i Trasą Armii Krajowej w Warszawie, który ma ułatwić dojazd do stolicy, będzie miał po trzy pasy ruchu w każdym kierunku, a w niektórych miejscach nawet cztery. Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA), przez tereny Bemowa i Chomiczówki planowa droga pobiegnie dwoma tunelami.

Trasa będzie liczyć około 12,9 km i w początkowej części pobiegnie po istniejącym śladzie ul. Kolejowej. Za węzłem „Kolejowa" droga poprowadzi w kierunku Kanału Młocińskiego, gdzie projektowana jest w nasypie. Dalej przejdzie wschodnim obrzeżem Kampinoskiego Parku Narodowego, aż do połączonych jezdnią węzłów „Wółka Węglowa" - „Janickiego". Dalej, za ul. Arkuszową, planowana trasa ma zejść do tunelu o długości 1000 metrów i kolejnego o długości 1123 metrów. Potem wzniesie się ponad teren nad drogą S8.

Pomiędzy tunelami zaprojektowano węzeł „Generała Maczka" a na przecięciu dróg ekspresowych S8 i S7 - węzeł „NS". Oprócz tuneli powstaną wiadukty, przejścia podziemne, kładki pieszo-rowerowe oraz urządzenia ochrony środowiska: ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt i ogrodzenie trasy.

GDDKiA otrzymała już dla północnego wylotu S7 z Warszawy w kierunku Gdańska wydana przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska decyzję środowiskową. Dotyczy ona odcinka od Kiełpina na obecnym przebiegu DK7 do warszawskiej Trasy Armii Krajowej czyli S8. Jak informuje GDDKiA, na przyszłą S7 od Płońska do Czosnowa opracowywana jest już koncepcja programowa. Natomiast na odcinek od Czosnowa do Kiełpina poszukiwani są wykonawcy tej dokumentacji.

Jesienią 2018 roku planowane jest ogłoszenie przetargu na koncepcję programową wraz z pełnym rozpoznaniem geologicznym. To pozwoli na początku 2019 r. podpisać umowę na jej wykonanie. - Po otrzymaniu dokumentacji koniecznej do ogłoszenia postępowania przetargowego na projekt i budowę trasy w latach 2020 – 2021 będzie można wybrać wykonawcę i podpisać z nim umowę, aby udostępnić ekspresowy wylot ze stolicy w stronę trójmiasta w latach 2024-2025 – informuje GDDKiA.