Branża lotnicza Wenezueli też w kryzysie

Hiperinflacja i brak części zamiennych doprowadziły do kryzysowej sytuacji transportu lotniczego w Wenezueli: opóźnienia są nagminne, a w dodatku trudno o bilety — stwierdziła branżowa organizacja

Publikacja: 08.07.2018 11:57

Branża lotnicza Wenezueli też w kryzysie

Foto: Bloomberg

Krajowa flota zmalała od 2014 r. o 80 proc. do ok. 20 sprawnych samolotów, co skomplikowało życie mieszkańcom, którzy chcą skorzystać z fachowej pomocy lekarskiej czy odwiedzić krewnych — stwierdziło zrzeszenie sektora lotniczego Ceveta. Ponadto od 2016 r. trwa stałe wycofywanie się z tego kraju międzynarodowych przewoźników, wielu z nich opuściło Wenezuelę po latach inwestowania w ten kiedyś bogaty kraj regionu.

Osiem lokalnych linii lotniczych nadal lata, najbardziej aktywne są Laser, Avior i państwowa Conviasa — poinformował prezes Ceveta, Jorge Alvarez. Linie te musiały jednak ograniczyć działalność, bo państwowy system kontroli dewizowej nie daje im dostępu do dolarów. — Nie mamy części zamiennych, bo rząd nie jest w stanie zapewnić nam niezbędnych dewiz. A bez dolarów nie możemy oferować lepszych usług — powiedział.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Transport
LOT wycenił koszty powrotu na Ukrainę. To wydatek setek milionów dolarów
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Transport
United Airlines znów będzie latać do Izraela. Europejskie linie jeszcze czekają
Transport
Ukraina wjedzie do Polski na europejskich torach
Transport
Armagedon na lotniskach Rosji. Lecą głowy na Kremlu
Transport
Będzie z czego budować CPK. PPL mają rekordowe zyski
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama