Reklama

Branża lotnicza Wenezueli też w kryzysie

Hiperinflacja i brak części zamiennych doprowadziły do kryzysowej sytuacji transportu lotniczego w Wenezueli: opóźnienia są nagminne, a w dodatku trudno o bilety — stwierdziła branżowa organizacja

Publikacja: 08.07.2018 11:57

Branża lotnicza Wenezueli też w kryzysie

Foto: Bloomberg

Krajowa flota zmalała od 2014 r. o 80 proc. do ok. 20 sprawnych samolotów, co skomplikowało życie mieszkańcom, którzy chcą skorzystać z fachowej pomocy lekarskiej czy odwiedzić krewnych — stwierdziło zrzeszenie sektora lotniczego Ceveta. Ponadto od 2016 r. trwa stałe wycofywanie się z tego kraju międzynarodowych przewoźników, wielu z nich opuściło Wenezuelę po latach inwestowania w ten kiedyś bogaty kraj regionu.

Osiem lokalnych linii lotniczych nadal lata, najbardziej aktywne są Laser, Avior i państwowa Conviasa — poinformował prezes Ceveta, Jorge Alvarez. Linie te musiały jednak ograniczyć działalność, bo państwowy system kontroli dewizowej nie daje im dostępu do dolarów. — Nie mamy części zamiennych, bo rząd nie jest w stanie zapewnić nam niezbędnych dewiz. A bez dolarów nie możemy oferować lepszych usług — powiedział.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Potężny cyberatak na europejskie lotniska. Loty opóźnione i odwołane
Transport
Minister infrastruktury Dariusz Klimczak: PKP Intercity przywróci połączenia do 14 miast
Transport
Polska zamknęła granicę. Chińskie towary popłyną przez rosyjską Arktykę
Transport
Pokłosie zamówienia LOT-u. Airbus podwoi zatrudnienie w Polsce
Transport
PKP Cargo musi szukać zleceń i oszczędności
Reklama
Reklama