Reklama
Rozwiń
Reklama

Miliardy pójdą w wodę. Port centralny ma być dużo droższy

Już nie dziewięć jak wcześniej zakładano, ale dwanaście miliardów złotych ma kosztować budowa Portu Centralnego w Gdańsku. W blisko półtora roku po ogłoszeniu planów inwestycyjnych, gotowa jest jej koncepcja. Przedstawiono ją w gdańskim porcie w poniedziałek.

Aktualizacja: 20.05.2019 16:52 Publikacja: 20.05.2019 16:37

Miliardy pójdą w wodę. Port centralny ma być dużo droższy

Foto: Adobe Stock

Realizacja gigantycznego przedsięwzięcia ma się rozpocząć jeszcze w tym roku. Natomiast pierwsze terminale powinny być gotowe za dziesięć lat – w 2029 r.

Port Centralny obejmie ok. 1400 hektarów akwenu oraz 410 hektarów na lądzie. Projekt przewiduje powstanie 9 terminali. Wybudowane zostaną 4 obrotnice i trzy tory, którymi podpływać będą statki. - Przewidujemy budowę 19 kilometrów nabrzeży eksploatacyjnych oraz 8,5 kilometra falochronów – informuje Marcin Osowski, wiceprezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk (ZMPG) ds. infrastruktury. Budowa będzie przebiegać w trzech etapach.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Transport
Wielkie przejęcie na rynku taksówek w Polsce. Łączą się dwie popularne sieci
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Transport
RegioJet nie chce wojny z PKP Intercity
Transport
Dokąd jeździ Radosław Sikorski? Lista może zaskakiwać
Transport
Rosjanie przyznają: mamy kłopot z lataniem. Tych „kłopotów” jest jednak kilka
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Transport
Kolejowy symbol hamowania niemieckiej gospodarki. Kto uratuje Deutsche Bahn?
Reklama
Reklama