Dla emiratu oznacza to, że podobnie jak Dubaj będzie miał swojego niskokosztowego przewoźnika, który poleci nie tylko w regionie Bliskiego Wschodu, ale i do Europy, Azji i Afryki. Zgodnie z porozumieniem, zespół ds. rozwoju linii rozpoczął proces uzyskania certyfikatu przewoźnika lotniczego i licencji na prowadzenie działalności w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego ZEA.
Rekrutacje do Wizz Air Abu Dhabi rozpoczną się w najbliższych miesiącach. Porozumienie wpisuje się w założenia emirackiego programu Ghadan 21, mającego na celu zwiększenie konkurencyjności gospodarki i uczynienie z Abu Zabi bardziej atrakcyjnego miejsca do życia, turystyki, pracy i prowadzenia biznesu. To oznacza, że ten emirat chce skorzystać z modelu biznesowego Dubaju, który stał się już centrum turystyczno-gospodarczym na Bliskim Wschodzie. Najważniejsze jest w tym uniezależnienie się od przychodów z eksportu ropy naftowej – niepewnych. bo uzależnionych od wahań tego surowca. W tej chwili eksport ropy ma udział w wysokości ponad 30 proc. w PKB Abu Zabi. W przypadku Dubaju jest to mniej niż 1 proc., a najszybciej rosną sektory usług i turystyka.